فرهنگی

حمایت وزارت ارشاد از تولیدات ادبی دفاع مقدس

وزیر فرهنگ و رهبری در دیدار جمعی از ناشران دفاع مقدس گفت: من کاملاً از آثار ادبی در این زمینه حمایت می کنم.»

به گزارش گزارشگر یک، محمدمهدی اسماعیلی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت فرهنگی رهبری با تاکید بر این مطلب گفت: مقام معظم رهبری رسمی در حوزه ادبیات دفاع مقدس در داخل و خارج از کشور حضور فعال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس اتفاقات زیادی در حوزه آب می افتد، گفت: از نگاه والدین شهید باید به موضوع دفاع مقدس توجه شود.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید در حوزه دفاع الهی کار و فعالیت بیشتری انجام دهیم و کار در این زمینه باید 100 برابر شود. دفاع مقدس دارای لشکرها و یگان های عملیاتی دیگری مانند بسیج، سپاه و ارتش بود و از برخی جهات توانست محصولات مختلفی را در این زمینه تولید کند. در حال حاضر مرکز اسناد انقلاب اسلامی حدود 60 سند برای نیروی زمینی ارتش منتشر کرده است و سهم ارتش و هوانیروز در چند ماه اول جنگ ایده بی سابقه ای است که می تواند محتوای بی نظیری در این زمینه ایجاد کند. .

وی بر لزوم ثبت مصائب والدین شهدا برای اعزام فرزندانشان به خط مقدم تاکید کرد و گفت: اکنون پس از گذشت 33 سال از پایان جنگ، نسلی که در جنگ حضور داشت، سن 60 سالگی را پشت سر گذاشته است. مشخص شد بیش از 80 درصد پدر و مادر شهید فوت کرده اند که اهمیت توجه را دوچندان کرده است.

اسماعیلی به لزوم تخصیص 2 درصد از بودجه به کارهای فرهنگی اشاره کرد. در بودجه امسال، مدیران اجرایی و بنگاه های اقتصادی دولتی توانستند ۲ درصد از بودجه خود را صرف فرهنگ، سینما و انتشارات کنند. از این رو در این راستا به عنوان مثال قرار است 200 اثر از نمایه دفاع مقدس ترجمه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در زمینه افزایش طرح دفاع مقدس باید کار قوی، قابل اعتماد و با کیفیت انجام دهیم که محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و اگر رهبری فرهنگی اسلامی آمادگی و توانمندی داشته باشد، تعداد ناشران نیز افزایش می یابد. 100 بار ظرفیت این وزارتخانه نیز 100 ضریب افزایش می یابد، اما ناشر باید برنامه 3-4 ساله دقیق ارائه دهد.

وی گفت: بودجه و امکانات کم است اما فضا و تقاضا زیاد است اما باید با برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب این طرح ها را اجرا کنید. پیوست های رسانه ای قوی نیز باید گنجانده شود. انقلاب اسلامی با پیامی جهانی و بشردوستانه در غربت است و دشمنان به میل خود ایران هراسی و اسلام هراسی را دامن می زنند پس هر چقدر هم قوی باشند باید وارد عمل شوند و هزینه کنند.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه رهبری اسلامی شورای ناشران دفاع جنسی را جزئی از خانواده ما می دانند، افزود:

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا