اجتماع

حکم آزادسازی اراضی حریم و بستر تالاب پریشان صادر شد

گزارشگر یک / پاس رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با تلاش تیم حقوقی این دفتر و همکاری مطلوب دادگستری ، حکم آزاد سازی مناطقی از تالاب های پاریس واقع در شهر کازرون صادر شد.

حمید زاك راوی گفت: “طبق رای نهایی شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر پارس در تاریخ 20 دسامبر سال جاری ، 1،588،094 متر مربع زمین و مساحت تالاب های پاریس کوه واقع در شهر كاسرون ناپدید می شود.

به گزارش گزارشگر یک ، به نقل از گزارشگر یک ، ظهرابی افزود: این یک استثنا در نظر گرفته شد ، چند قطعه شده و به افراد منتقل شد و اقدامات به موقع برای بازپس گیری این سرزمین انجام می شود.

مدیر حفاظت محیط زیست فارس افزود: محیط زیست فارس با دانستن اینکه گروه حقوقی ادعای مالکیت برخی از زمین های تالاب مورد نظر را داشت و اداره منابع طبیعی فارس را در دادگاه تجدیدنظر متهم کرد ، به عنوان معترض شخص ثالث شکایت کرد. و با اعتراض به احکام نهایی صادره در این زمینه ، پذیرفتن هزینه دادخواست و برداشتن گام کارشناسی ، موفق به اثبات متعلق بودن این سرزمین به دولت و ایجاد مزاحمت برای تالاب ها شده اند.

وی گفت که این زمین به عنوان بخشی از بستر و تالاب ها متعلق به دولت است و “طبق ماده 6 قانون توسعه و سرزمین های ساحلی ، این زمین نمی تواند توسط اشخاص تصرف و مالک شود.” در صورتی که متصرف برای چنین زمینی اسناد مالکیت را به دست آورده باشد ، همین امر صادق است.

ظهرابی با اشاره به افرادی که اقدام به تخریب و تصرف اراضی تالابی مانند تالاب ارژن کردند ، اظهار داشت: اداره حفاظت محیط زیست فارس اجازه تصرف حتی یک متر مربع از اراضی تالاب را نخواهد داد و مطمئنا این زمین بازیابی خواهد شد است. حتی بعد از چندین سال دستگیری.

مدیر حفاظت از محیط زیست استان پارس از شهروندان به ویژه فعالان محیط زیست خواسته است تا سال 1541 خسارت یا تصرف سرزمین را بلافاصله به سازمان حفاظت از محیط زیست کشور یا نزدیکترین واحد محیط زیست گزارش دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا