اقتصادی

خانی: دولت سریعا تیم اقتصادی خود را نوسازی کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی عمران مجلس شورای اسلامی گفت: علت اصلی وضعیت بازار، تیم و در راس آن وزیر اقتصاد است.

علی اصغر خانی در گفت‌وگو با گزارش، درباره وضعیت اعتبارات اعتبارات عمرانی بودجه سال جاری و ملاحظاتی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید توجه شود، بیان کرد: تا به امروز ما اصلاً از تخصیص اعتبارات عمرانی از سوی دولت در سطح استان راضی باشد. نیستیم و در تخصیص اعتبارات عمرانی واقعاً عملکرد ضعیفی دارد و در تخصیص بودجه عمرانی خیلی عقب هستیم.

درآمدهای مالیاتی و نفت دولت در لایحه بودجه محقق شده است

وی اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی تا امروز به میزان پیش بینی شده محقق شده است. در فروش نفت نیز- قیمت فروش را در سال جاری روی ۷۰ دلار بستیم و دولت بعد از جنگ جهانی و روسیه نفت را روی ۸۰ و ۹۰ و ۱۰۰ دلار فروخته است- درآمدهای دولت محقق شده است پس از دو شاخص کلان درآمدی دولت در لایحه بودجه محقق شده است. شده است.

وضعیت تخصیص بودجه در سطح استان اصلا قابل درک نیست

نماینده مردم شاهرود در مجلس اسلامی، تصریح کرد: در وهله اول باید از مابه التفاوت درآمد فروش نفت کجا رفته است؟ در وله دوم نیز باید بپرسید که چرا هر دو درآمد کلان بودجه در استان ها و شهرستان ها برخی از شاخص ها حدود 5 یا 10 درصد و برخی از شاخص های بودجه به میزان درصد صفر محقق شده است؟ ما به عنوان قانون در نظر داریم و نمی‌توانیم در این زمینه توضیح دهیم.

ای ض ک ک ان ج ا ادا تاکی ی: ای س س ز ازان و ب ز ز ز و گ گ گ گ گ ز ز ز ز ز ز ز ز ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه

وی با بیان اینکه اقتصادی در وهله اول دولت باید نسبت به نوسازی تیم خود سریعا اقدام کند، گفت: تغییر رئیس بانک مرکزی تاثیری در بازار نداشت و دیدیم که قیمت دلار چند روز پایین رفت اما دوباره سیری را پیش گرفته است. به دلیل اصلی وضعیت بازار، تیم اقتصادی و در راس آن وزیر اقتصاد است.

سازمان برنامه و بودجه فریز شده است

خانی در پایان افزود: در وهله دوم باید در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد، امروز سازمان برنامه و بودجه فریز است و به نحوی نمی کند که حرکت در سطح کشور عمل ایجاد کند. وان ک ک فیق ا ا ا اسال اعام ر د ح ج ی ی سود ی یات ها ه ه ه ه ه ه پروماتور

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا