بین الملل

خداحافظی مرکل با شی جینپینگ

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در تماس تصویری با تغییرات آب و هوایی و دیگر مسائل جهانی از شی جین پینگ رئیس جمهور چین خداحافظی کرد.

مارتینا فیتز ، سخنگوی دولت آلمان به دویچه وله گفت: “رهبران در مورد آمادگی های آینده برای اجلاس G20 ، تغییرات آب و هوایی ، بیماری های عفونی و توافق نامه های سرمایه گذاری اتحادیه اروپا صحبت کردند.”

دو رهبر همچنین بسیار قدردانی کردند که سال آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس رسمی روابط دیپلماتیک بین آلمان و جمهوری خلق چین است. در این تماس تلفنی ، شی با مرکل “دوست مردم چین” تماس گرفت و مرکل را پس از ترک سمت به چین دعوت کرد.

مرکل در یک رویداد جداگانه روز چهارشنبه از شرکت های آلمانی خواست تا استراتژی های تجاری خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه تنوع بخشند تا به چین تکیه کنند.

مرکل به کمیسیون تجارت آلمان آسیا و اقیانوسیه (APA) گفت: “حدود 50 درصد تجارت خارجی آلمان با چین انجام می شود و اقیانوس آرام با چین است.” نباید نادیده گرفت که آسیا و اقیانوسیه فراتر از چین واقع شده اند. “

مرکل به دلیل ملایمت با چین در دوران تصدی خود ، به ویژه در زمینه حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. تجارت بین آلمان و چین از زمان روی کار آمدن وی در سال 2005 رونق گرفته است. دولت بعدی آلمان می تواند اقدامات قوی تری علیه پکن انجام دهد. حزب سبزها که می تواند به ائتلاف حکومتی بعدی بپیوندد ، از آلمان خواسته است که نقض حقوق بشر چین از جمله رفتار با مسلمانان اویغور را محکوم کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا