اجتماع

خروج مراکز پرخطر از تهران؛ یکی از شروط آمادگی در بحران

رئیس خدمات امدادی ایران ، یک تیم نجات غیردولتی ، گفت: “متأسفانه ، اگر تیم های امداد و نجات ایرانی توجهی به فرار ندارند ، لطفاً به آنها اطلاع دهید که در یکی از این مراکز تصادفی رخ داده است.”

مهندس احمد بختیاری در مصاحبه با گزارشگر یک وی در مورد لزوم حذف مراکز پر خطر برای آمادگی بهتر در برابر بلایا در شهر تهران گفت:

وی با بیان اینکه یکی از این راه حل ها حذف مراکز پر خطر از شهر است ، گفت: با ایجاد مصوبه ای در مورد نیاز مراکز پر خطر برای خروج از شهر. طی چند دهه گذشته تلاش هایی برای ایجاد پمپ بنزین در حومه شهر انجام شده است ، اما با رشد شهر با گذشت زمان ، همه اینها قلب شهر شدند. در واقع ، این ساخت و ساز به قدری نزدیک است که پمپ بنزین اکنون 5 متر از ساختمان مسکونی فاصله دارد.

رئیس سازمان غیردولتی ایرانی Save ، گفت: “اگر بحرانی مانند زلزله شدید در تهران رخ دهد ، ممکن است مرکز پر خطر شهر به چالش کشیده شود ، بنابراین ما برنامه ای برای جابجایی ارائه داده ایم.”

مدیر عامل سازمان غیردولتی سازمان نجات ایران خانه ادامه داد: “در حوادث و بحران ها ، ما همیشه شاهد تعامل یا تجمیع حوادث متعدد هستیم که خسارات زیادی به بار می آورد.” از آنجا که این تعاملات معمولاً بین مراکز بهم پیوسته رخ می دهد ، بهتر است مراکز پرخطر مانند مراکز ذخیره سازی سوخت را از شهرها دور نگه دارید.

وی گفت: “در دستور کار این مراكز بود كه بدون آسیب رساندن و بدون تشدید مشكل بحران ، تهران را ترك كنند و قطعنامه ای در مورد آن تهیه شد.”

بختیاری افزود: “موضوع ترک جایگاه های سوخت در فضاهای باز شهری در این دوره نیز مطرح شد اما متأسفانه عملی نشد”. با این وجود برخی از جایگاه های سوخت نزدیک به فضاهای مسکونی بسته شده اند.

وی گفت: “بسیار مهم ، فاصله بین اقدام ایران برای آمادگی در برابر یک بحران و یک حادثه بسیار کند است و سرعت کافی وجود ندارد.”

بختیاری در مورد دلایل جابجایی مجدد مراکز پرخطر در منطقه شهری تهران گفت: “یکی از دلایل جابجایی مجدد این مراکز پر خطر کمبود جا است یا سازمان در میانه راه با شاران قرار دارد.” متأسفانه اگر به خروج مراکز پر خطر در شهر تهران توجه نکنیم ، می دانیم چه زمان تصادف در یکی از این مراکز رخ ​​می دهد.

وی افزود: “اجرای این مصوبه می تواند جان انسان ها را نجات دهد ، به دستگاه قضایی اجازه می دهد تا در جابجایی و پیشگیری از مراكز پرخطر مداخله جدی كند.”

در پایان بختیاری گفت: “متأسفانه این همیشه اتفاق می افتد و ما بعد از آن اتفاق می افتیم.” این اصلا جالب نیست. به نظر من ، باید اقدامات احتیاطی در مورد مناطقی که فضاهای پرخطر خارج از تهران را ترک می کنند مانند انبارهای سوخت انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا