عمومی

خطرتخریب و ریزش زمین زیرپای گلزار شهدا/قلب دردمندمردم وخانواده‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه محلی: پس از سیل های ویرانگر آوریل 2009 در پل دختر گلزار ، شهدای شهر مامولان واقع در کنار رودخانه تحت تأثیر قرار گرفتند و 33 شهید شهر استراحت کردند و تخریب و شستشو زیر تپه خالی شد. و این آرامگاه مقدس در آستانه فروپاشی بود.

از آن زمان به بعد ، این موضوع به نگرانی عمومی تبدیل شده است ، به ویژه خواسته های شهدا و خانواده های آنها ، در خدمت نیازهای مسئولان و مردم است.

قبور شهدای عادی در خطر فروپاشی هستند

مینا نظری یک شهروند است طبیعی گفت در وگو وی به آنلاین گفت: “سیل عظیم در آوریل 2009 زندگی را برای مردم دشوار کرد و تخریب خانه های کنار رودخانه خسارات زیادی به ساکنان وارد کرد ، برخی از آنها یک شبه جان خود را از دست دادند و آثار مخرب آن هنوز در بسیاری از نقاط باقی مانده است.” ” او گفت.

وی افزود: اکنون پس از دو سال و نیم جاری شدن سیل ، آرامگاه شهدای شهر معمولاً در خطر فروپاشی است و به یک خواسته عمومی تبدیل شده است.

محمد مردانی یکی دیگر از شهروندان است. طبیعی گفت در صحبت وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: سیل ویرانگر و ویرانگر تپه ها و موقعیت گلزار شهدای عادی را متحمل شد. آشغال آنها خالی هستند و مخصوصاً مزار شهدا در خطر سقوط هستند.

تخریب و خطر زمین لغزش در زیر گلزار شهدا / قلب بیمار افراد و خانواده ها

وی افزود: اکنون که بیش از 28 ماه از وقوع سیل در آوریل 1998 می گذرد ، مسئولان در حال بازدید و ترک تنها گلزار شهدای شهر مردم عادی هستند که در حال تخریب هستند.

این شهروند طبیعی وی افزود: “خانواده های شهدا ، به ویژه والدین آنها ، هنوز نگران هستند که قبر عزیزانشان در فصل بارندگی فرو بریزد و تنها آثار آنها بعداً سرریز شود.” “وعده عمومی”

خواسته های مردم ساخت دیوار ساحلی گلزار شهدا

محسن پورحسینی یکی دیگر از شهروندان است. طبیعی گفت در صحبت شهدا همه چیز را برای ایمنی ، آسایش و آرامش ما فدا کردند و به ویژه مسئولانی که اکنون اینجا هستند قدردان خون شهدا هستند و خدمات صادقانه و صادقانه آنها به خانواده ها و مردم آنها مختص شهدا نیست. این یک وظیفه است ، اما وظیفه آنها نیز است. “او به آنلاین گفت. آنها مسئول این امر هستند.

وی افزود: “خانواده های شهدا باید انتظار ، آمادگی ، برنامه ریزی و اقدام عملی مسئولان را برای بازسازی و استحکام قبور شهدا و رفع نگرانی آنها داشته باشند.”

این شهروند طبیعی وی افزود: به هر حال مراقبت و پیشگیری از قبور شهدای در حال سقوط یک درخواست بزرگ و مشترک مردم عادی است و ما انتظار داریم مسئولان قبل از بارش باران اقدامی انجام دهند.

وعده های مسئولان عملی نشد

ماریا سپندیانی گفت خواهر یکی از شهدای مشترک. صحبت او به خبرنگار آنلاین گفت: “برادرم” محمد مهدی گفت: “وی در سال 1368 به شهادت رسید. پس از هشت سال انتظار ، استخوان های وی را به همراه پلاک تحویل دادیم و در گلزار شهدای عادی دفن کردیم.”

تخریب و خطر زمین لغزش در زیر گلزار شهدا / قلب بیمار افراد و خانواده ها

وی افزود: “مادرم هنوز به شهادت” محمد مهدی “اعتقاد نداشت و 34 سال منتظر ماند. او از آرامگاه شهید که در فروردین 1388 غرق شد ، راضی است.” آشغال خطر سقوط وجود دارد.

خواهر شهید سپندیانی وی گفت: “طی دو سال و نیم گذشته ، ما از مقامات به روش های کتبی و شفاهی مختلف خواسته ایم تا به این نگرانی ها و نگرانی های خانواده های عادی شهدا رسیدگی کرده و دیوار ساحلی گلزار شهدا را برای جلوگیری از آنها بسازند.” تا دیر نشده زمین نخوریم. “ممکن است در دستور کار قرار گیرد ، اما متأسفانه وعده های داده شده از سوی مسئولان تنها یک کلمه است.

وی گفت: “ما تصمیم گرفتیم که مانع را در نیمه دوم آگوست سال جاری پیگیری و اجرا کنیم.” تگرگ باغ گل شهدای عادی باید آغاز شود ، اما هنوز هیچ اقدام عملی برای این امر انجام نشده است.

خواهر شهید سپندیانی یاد آوار بنابراین مطالبات خانواده های شهدای عادی چیزی است که مسئولان نگران آن هستند. مندی، به نام شهید ، ساختن دیوارهای ساحلی شهید گلزار شهر به صورت اصولی و مدنی.

قبل از بارندگی یک دیوار ساحلی بسازید

حجت الاسلام حسن رضایی ، امام جمعه معمول نیز در این باره صحبت کرد. صحبت وی به خبرنگار آنلاین گفت: دیوارهای ساحلی مسیر گلزار شهدای مامولان پس از جاری شدن سیل عظیم در شهرهای مامولان و پلدختر در سال 1398 به شدت آسیب دید.

وی گفت: بازسازی و مرمت این دیوارها یکی از نیازهای مردم شهر به ویژه خانواده شهدا است.

امام جمعه معمول افزود: “با توجه به این خواسته ها ، مقامات محلی و دولتی از دیوارهای ساحلی گلزار شهدای مامولان دیدن کرده و آنها را پیگیری کرده اند. شهدای مطهر در معرض تخریب قرار گرفته و اقدامات عملی انجام می شود.

تخریب و خطر زمین لغزش در زیر گلزار شهدا / قلب بیمار افراد و خانواده ها

حجت الاسلام رضایی گفت: ساخت دیوار تگرگ برای جلوگیری از ریزش مزار شهدای شهر ، معمولاً نگرانی از خون شهید و همه کسانی که دین و فداکاری آنها را احساس می کنند ، خانواده شهید و بقیه برطرف می شود.

وی افزود: «با توجه به پیگیری ها و بازدیدهای اخیر از لی دم ، صدا و سیما نیز مستندی تهیه کرد و در جلسه ای با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ، برای نیمه دوم سال تصمیم گیری شد. ” پایان ماه اوت. “ساخت این دیوار باید اکنون آغاز شود.

امام جمعه معمول گفت: احداث دیوار ساحلی گلزار با توجه به افزایش میزان بارندگی و رودخانه کار را برای شهدای شهر سخت می کند ، قبل از شروع فصل بارندگی کار بازسازی و مرمت انجام می شود. “

وعده شرکت آب محلی محقق نشد.

سید حبیب الله موسوی شهردار مامولان نیز گفت: صحبت وی به خبرنگار آنلاین گفت: باغ شهدای عادی در 4 کیلومتری جنوب شهر 33 قبر مطهر در کنار رودخانه “کشکان” واقع شده است.

وی گفت: در سیل های ویرانگر آوریل 2009 ، به دلیل استقرار گلزار شهدا در جهت 90 درجه و نوع خاک رودخانه “کشکان” ، در معرض سقوط گورهای بزرگسالان ، که باعث نگرانی شد. و عنایت شهدای بزرگوار ، مسئولین و افراد خانواده.

“علیرغم تأخیر ، پیگیری ها در سطوح مختلف در سطح محلی ، شهرستانی ، استانی و کشوری و همچنین بازدید مقامات عالی رتبه ایالتی و استانی ادامه دارد ، اما گزارش های منتشر شده توسط دولت های محلی نشان از مزار شهدا دارد.” شهردار گفت: با حفظ دیوار برای تقویت ساختمان ، سرپرستان آب معمولاً در دستور کار بودند.

موسوی گفت: 60 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شده است ، این روند به پیمانکار واگذار شده است و مقرر شده عملیات اجرایی در هفته دولت آغاز شود.

وی افزود: “ما انتظار داریم این پروژه قبل از فرا رسیدن فصل بارندگی به سرعت و دقیق به پایان برسد و نگرانی ها در مورد حقوق و منافع خانواده شهدا برطرف می شود.”

دکمه بازگشت به بالا