اجتماع

خطر آلوده شدن “بهترین ماده غذاییِ طبیعت” به مواد شیمیایی

یک مطالعه جدید توضیح می دهد که میزان مواد شیمیایی کرکی (مواد شیمیایی پایدار) در نمونه های شیر 50 مادر آمریکایی “نگران کننده” است.

به گزارش گزارشگر یک ، نتایج این مطالعه که برای اولین بار در گاردین منتشر شد ، نشان می دهد که میزان مواد شیمیایی سمی در شیر این مادران حدود 2000 برابر آنچه متخصصان بهداشت سالم می گویند ، است.

اریکا شرودر ، نویسنده مشترک گزارش ، به گاردین گفت: وی افزود: “این مطالعه نشان می دهد كه شیر مادر ممکن است در سراسر ایالات متحده مسموم شده باشد و این مواد شیمیایی باعث آلودگی بهترین مواد غذایی در طبیعت شده است.

پلی فلوئور فلوروکربن ها و عناصر پر به عنوان “PFA” یا “مواد شیمیایی پایدار” شناخته می شوند ، هنگام انتشار در جو ، به راحتی تجزیه نمی شوند.

این رشته از شیمی به دلیل خواص مقاوم در انواع کالاهای مصرفی مانند مواد تمیز کننده ، وسایل آشپزخانه ، بسته بندی مواد غذایی و ابزارهای پردازش غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) همچنین آزمایش خون برای بسیاری از مواد “پیافیا” در بدن انسان و حیوان را نشان داده است.

“اطلاعات مربوط به عواقب احتمالی برخی از تجمع های” PFA “هنوز در حال بررسی است ، اما شواهدی وجود دارد که این مواد ممکن است خطرات جدی برای سلامتی داشته باشند.”

خطرات شیردهی در کمین آمریکا

این گزارش که توسط متخصصان دیگر تأیید شده و در مجله علوم و فناوری محیط زیست منتشر شده است ، نشان داد که مقدار مواد شیمیایی پایدار خطرناک موجود در یک نمونه مادر (شیر) از 50 ppm تا بیش از 1850 است. .

هیچ استاندارد خاصی برای میزان مواد شیمیایی موجود در شیر مادر وجود ندارد ، اما گروه کاری محیط زیست ، یک مدافع بهداشت عمومی ، دستورالعمل هایی را برای تعیین حداکثر مقدار مواد شیمیایی در آب آشامیدنی به 1٪ صادر کرده است.

آژانس دیگری ، آژانس کنترل و کنترل بیماری های فدرال ، وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده ، سطح مواد شیمیایی پایدار در آب آشامیدنی کودکان را به 14 ppm تنظیم کرده است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که دامنه این آزمایشات به 50 نمونه محدود می شود.

شیلا ساتیانارایانا ، نویسنده دیگر این مطالعه و متخصص اطفال گفت: “نتایج این مطالعه بیانگر این واقعیت است که این مواد شیمیایی بسیاری از جنبه های زندگی و تغذیه را به خود اختصاص داده اند و گفتن اینکه کدام لایه ها بیشتر در معرض آن قرار دارند دشوار است. در دانشگاه واشنگتن.

هزاران ماده شیمیایی برای تولید محصولات کارخانه استفاده می شود. گاردین خاطرنشان می کند که این مطالعه با ادعای صنعت شیمی مبنی بر اینکه نسل جدید پیافیا در بدن انسان جمع نمی شود ، مغایرت دارد.

به گزارش ایندیپندنت ، شرودر می گوید این مطالعه حاوی شواهد بیشتری است که نشان می دهد این شرکت در حال حاضر از مواد موجود در محصولات خود استفاده می کند که مانند سموم آفلاین عمل می کنند. این مواد وارد شیر مادر می شوند و کودک را در مرحله بسیار آسیب پذیر رشد قرار می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا