اجتماع

خطر ابتلا زنان دیابتی به بیماری قلبی ۱۰ برابر بیشتر است

گزارشگر یک / کورا سن لا رحمت محققان دریافته اند که دیابت با بیماری بیماری کرونا قلب در زنان ارتباط نزدیکی دارد.

طبق Medical Express ، مطالعات نشان داده است که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در بیماران جوان ثابت یا کمی افزایش یافته و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در افراد مسن کاهش یافته است.

برای درک اینکه چرا جوانان در معرض خطر بیشتری از بیماری بیماری کرونا قلب (CHD) هستند ، محققان در بیمارستان بریگام و زنان در بوستون ، ماساچوست و کلینیک مایو در ایالات متحده ، بیش از 50 عامل خطر را در 28،024 زن بررسی کردند. من کردم. آنها سلامت زنانی را که دهه ها در آن شرکت کرده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند.

زنان زیر 55 سال مبتلا به دیابت نوع 2 در طی 20 سال آینده 10 برابر بیشتر در معرض CHD بودند ، از لیپوپروتئین مقاوم به انسولین (LPIR) به عنوان یک نشانگر زیست پیش بینی قوی استفاده کردند.

دکتر سامیا مورا از دانشکده پزشکی هاروارد در ایالات متحده گفت: “ما در حال تحقیق هستیم که چرا جوانان از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند.”

وی افزود: “اگر جوانان از بیماری های قلبی عروقی رنج ببرند ، بر کیفیت زندگی ، بهره وری و سهم آنها در جامعه تأثیر می گذارد.”

ساجر دوگانی ، محقق ارشد کلینیک مایو در ایالات متحده گفت: “پیشگیری بهتر از درمان است و می تواند از بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی جلوگیری کند.” این مطالعه نشان می دهد که سبک زندگی بر سلامت قلب زنان در هر سنی به ویژه زنان جوان تأثیر می گذارد.

محققان حدود 50 نشانگر زیستی مرتبط با سلامت قلب و عروق را بررسی کردند. معیارهایی مانند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) ، کلسترول (یا کلسترول بد) و هموگلوبین (A1C) ، مقیاسی از میزان قند خون ، نسبت به LPIR ، اندازه گیری جدید مقاومت انسولین ، با شروع CHD در زنان زیر 55 سال ارتباط دارد.

LPIR از پیکربندی وزن 6 واحد لیپوپروتئین استفاده می کند و از طریق تست های آزمایشگاهی خاص تجزیه و تحلیل می شود.

کلسترول LDL خطر ابتلا به CHD را 40٪ در زنان زیر 55 سال افزایش می دهد ، در حالی که LPIR با 6 برابر (600٪) افزایش می یابد.

مورا گفت: در زنان سالم ، مقاومت به انسولین ، دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک از علل اصلی بیماری عروق بیماری کرونا زودرس هستند.

وی گفت: زنان زیر 55 سال که چاق هستند چهار برابر بیشتر در معرض عروق بیماری کرونا قرار می گیرند مانند زنان هم سن که سیگار می کشند یا فشار خون بالا دارند.

عدم تحرک و سابقه خانوادگی نیز از عوامل م effectiveثر در این زمینه است.

محققان معتقدند که این مطالعه از نظر امکانات تعمیم بیش از تمرکز بر زنان محدود است و بیش از 95٪ از شرکت کنندگان سفید پوست هستند.

مورا افزود ، “نتایج این مطالعه ممکن است در گروه های قومی و نژادی با شیوع بالای سندرم متابولیت ، مقاومت به انسولین و دیابت مهمتر باشد.”

“دیابت اغلب قابل پیشگیری است ، اما این یک مشکل گسترده در سیستم است و تحقیقات بیشتری برای رفع آن لازم است. این موارد شامل تلاش های جامعه ، تلاش های بیشتر برای بهداشت عمومی ، راه های بهتر برای هدف قرار دادن مسیرهای پزشکی است. استراتژی های ابتکاری سبک زندگی را می توان گنجانید. ” متابولیک یا روش جراحی جدید.

به دلیل شیوع دیابت ، عوامل خطر مرتبط با این بیماری به سرعت افزایش می یابد و زنان را بیش از مردان تحت تأثیر قرار می دهد و محققان بر لزوم مداخله موثر تأکید می کنند.

محققان گفتند: “ما تازه شروع به مشاهده اپیدمی کرده ایم ، بنابراین به راهکارهای جدیدی برای بهبود نتایج در جوانان و مقابله با خطر دیابت نیاز داریم.”

نتایج تحقیقات در JAMA Cardiology منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا