اجتماع

خیرین سلامت به تامین هزینه‌های درمانی بیماران ورود کنند

گزارشگر یک/قم نای م ق ر:: ه چ زه خ اخ راکز و اکز و ای جهیزات یاز ض ج ی ا اهای ای آن ای ای ای ای ای وای.

احمد امیرآبادی نماینده مجلس اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش خیرین و حامیان سلامت استان قم که در تالار دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: مردم قم مدیون جامعه سلامت و خیرین این حوزه به ویژه در این حوزه هستند. دو سال اخیر که جانانه وارد میدان شدند و به کمک همنوعان خود شتافتند که بدون حضور خیرین تنها در زمینه تامین درمان و سلامت نبود و ناظر به کمکهای معیشتی هم بوده است.

ی افز: لاش ای ی ر را از ی ی ز ز ا ای غذاس یان اهاه ب ش شان.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم دارای ویژگی‌های خاصی است که در همه زمینه‌ها باید به آن توجه شود، گفت: از جمله این مسائل می‌توان به حدود ۲۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان اشاره کرد که از خدمات درمانی استفاده می‌کنند. و وا ای م ه جه جه ا ا ا ا ا ا ا ا ی ی ی ی ی ی ص ص ص ی ی ی ی ی ی ی ی ای ا اد زه ار فزار فز افز.

وی ادامه داد: نگاه ملی کشوری به قم نباید در یک شهرستان بزرگ و دو شهرستان کوچک باشد و نمایندگان مجلس این موضوع را در سطح ملی هم مطرح کنند و بررسی کنند.

امیرآبادی در ادامه به عمل جراحی بزرگ صورت گرفته در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: عقیده داریم ارز دولتی اختصاص می‌دهیم، باعث رانت، آسیب و مشکلات فراوان می‌شود، این موضوع در زمان دولت قبل بارها را بیان می‌کند.

عضو کمیسیون و بودجه و محاسبات کشور افزود: زمانی رزمندگان ایرانی روی مین می‌رفتند تا دشمن بعثی به هدفش نرسد و زمانی هم پزشکان و پرستاران جانشان را کف دست گرفته و برای نجات بیمارانی که از بیمارستان‌ها وارد می‌شوند، برنامه‌های دولت و نمایندگان مجلس هم اکنون باید انجام شود. آبروی خود را بگذارند و برای نجات اقتصاد کشور از هیچ جستجوی فروگذار نکند.

وی بیان کرد: دولت از محل این جراحی اقتصادی، 60 هزار میلیارد تومان درآمد را پیش بینی کرده است که اگر برجام هم به نتیجه برسد، مشکلی را باز کند که وجود ندارد و اگر هم برجام محقق شود، آن وقت سرمایه گذاری خوبی برای کشور صورت گیرد.

امیرآبادی با بیان اینکه ارز دولتی برای دارو حذف نشده است، گفت: در استان قم و در حوزه تجهیزات پزشکی باید انجام شود که باید دانشگاه علوم پزشکی این موضوعات را رصد کرده و نیازهای قم را به اطلاع دهندگان تا انجام دهند و با آن مواجه شوند. استفاده از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیرین، تامین تجهیزات لازم برای تامین نیازهای لازم.

وی با بیان اینکه نباید در زمینه سرانه بیمارستانی به وضعیت موجود قانع شود گفت: تعداد تخت ملاک ارزیابی نیست زیرا بیمارستان‌های ما هم به روز نیاز دارند و نیازمند ارتقاء تجهیزات و نیروی انسانی هستند.

امیرآبادی اضافه کرد: چند بیمارستان فرسوده در قم داریم که بر اساس اسناد تنظیم شده، باید به نوبت تغییر کند و دوباره می شود زیرا گاهی اوقات نوسازی آنها دیگر منطقی نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیرین چه آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کرد، گفت: لازم است دانشگاه علوم پزشکی هر چه سریعتر برنامه تخریب و ساخت مجدد بیمارستان ها و مراکز درمانی فرسوده را اعلام کند و خیرین را هم در این زمینه انجام دهد. جریان کارها قرار دهد.

وی از خیرین حوزه سلامت بخشی از کمک‌های خود را به تامین هزینه‌های بیمارستان‌ها و بیماران اختصاص‌دهنده و تعیین‌کننده کرد: هر در حوزه ساخت مراکز درمانی و تامین تجهیزات مورد نیاز برای حضور جدی خیرین هستند، اما چند مورد درمانی هم جزو اولویت‌هاست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا