بین الملل

داعش در چند کیلومتری بغداد بود که شهید سلیمانی به داد عراق رسید/ ایران، خواهان عزت و استقلال عراق

فاطمه عواد الجبوری ، تحلیلگر عراقی ، در گزارشی که توسط الریوم ، روزنامه فرامنطقه ای منتشر شد ، نوشت: او بسیاری را در داخل و خارج از کشور تأسیس کرده است.

در این گزارش در بیانیه ای آمده است که الاحباد در بیانیه ای اعلام کرد که دولت عراق هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را که در عملیات ترور شرکت می کنند برای پرواز بر فراز عراق تأیید کرده است. با این حال وی مجوز پهپاد برای پرواز در آسمان عراق را در شب حادثه تأیید نکرد.

این تحلیلگر عراقی نوشت: “نوعی سردرگمی در مورد نقش ایران در عراق در بین مقامات عراقی وجود دارد. این البته موضوع جدیدی نیست و دو موضوع با عنوان عراق اشغال شده در سال های گذشته مطرح شده است. اول ، ایران در عراق دچار بحران داخلی است. این یک متحد استراتژیک بغداد به حساب می آید که نمی توان آن را نادیده گرفت زیرا نقش سازنده آن در مقابله با ایران است ، همچنین به طور جدی یک عراق قدرتمند و با نفوذ را در این منطقه دور از هرج و مرج و درگیری دنبال می کند.

حیدر العبادی

دوم ، ایران در ساخت تابع عراق برای انجام پروژه هایی در خاورمیانه نقشی مخرب دارد.

هیئت منصفه نوشت: “برای دانستن انتخاب صحیح ، باید به نقش ایران در عراق حتی قبل از اشغال ایالات متحده نگاه کنیم.” از نظر تاریخی ، روابط بین سلطنت ایران و دولت عراق ضعیف بوده است ، اما برای امضای توافق نامه دوجانبه ای به نام “توافق الجزایر” با تنش هایی روبرو بوده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، صدام دیکتاتور عراق فرصت مناسبی را برای حمله به ایران مشاهده کرد و فکر کرد که ایران وارد کانال سردرگمی شده است و نمی تواند در برابر چهارمین ارتش قدرتمند آن زمان جهان مقاومت کند. .

در این گزارش آمده است: “با وجود قدرت نظامی (و علی رغم حمایت بین المللی از دولت حسین) ، ایران مقاومت شدیدی در برابر روحیه انقلابی مردم ایران بر اساس آموزه های اسلامی نشان داده است.” متعاقباً ، پس از جنگ خلیج فارس ، عراق تحت محاصره شدید ایالات متحده و متحدان عرب در منطقه قرار گرفت. نباید فراموش کرد که هیچ دعایی به غیر از ایران و سوریه به بغداد نمی رود وقتی که محاصره سنگین ایالات متحده مردم عراق را گرسنه کرد و اعراب در منطقه محاصره را تقویت کردند.


بیشتر بخوانید:

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی که هدف آن خودروی شهید سلیمانی بودند با تأیید بغداد پرواز کردند


جابوری نوشت: جمهوری اسلامی ایران خصومت با رژیم های صدام و بارت را برای کمک به مردم عراق کنار گذاشت و مرزهای ایران به یک گذرگاه اصلی غذا و دارو در عراق تبدیل شده است. همچنین ، پس از اشغال عراق توسط ایالات متحده ، ایران توافق کرده است که یک پارک صنعتی ایجاد کند تا به دولت مرکزی عراق کمک کند تا با خیال راحت از بحران نجات یابد و به ساحلی امن برسد. با این وجود ، تلاش های ایران به قدرت وتو در ایالات متحده ضربه زد و شهرک صنعتی را خفه کرد.

ایالات متحده زمینه ظهور افراط گرایانی مانند زرقاوی و عناصری را که در شکل گیری داعش نقش اساسی داشتند ، هموار کرد.

یک تحلیلگر عراقی گفت: “با ظهور داعش در عراق ، ایالات متحده از ترس از دست دادن منافع استراتژیک و هدف قرار دادن کارکنان کنسولگری بغداد ، دولت عراق را کاملا رها کرده است.” اقلیم کردستان عراق فرار کرد. همزمان با پیشروی داعش به بغداد ، تنها چند کیلومتری پایتخت عراق ، جمهوری اسلامی ایران افسر ارشد امنیتی کاظم سلیمانی را به منطقه اعزام کرد و فرمانده ارتش کود پادگان انقلابی نیز وضعیت را شناسایی کرد و کمک های نظامی را به تهران فرستاد. به عراق فرستاده می شود.

پیام تسلیت شهادت سردار سلیمانی توسط دانشجویان شاخه کرمان شاه در عراق و انتقاد از تحرکات اخیر آمریکا

سرداران ، قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مقاومت شهید

تحلیلگران عراقی گفتند: “پس از آنكه مقامات ارشد شیعه عراق در مورد لزوم جهاد با داعش پتوی صادر كردند ، ایران شروع به پشتیبانی و مسلح كردن از نیروهای حشدالژابی (بسیج مردمی) كرد و جوانان عراقی در مبارزه با تروریسم بودند. من پیوستم. ” به جز تاریخ ، مقامات ایرانی هرگز بدون رضایت دولت مرکزی عراق در این کشور فعال نبوده اند. برخلاف ایران ، نیروهای آمریکایی و رئیس جمهور دونالد ترامپ بارها در امور داخلی بغداد مداخله کرده اند و در سال 2018 ، ترامپ مخفیانه و بدون اجازه از دولت عراق از پایگاه نیروی هوایی عین الاسد بازدید کرد.

فاطمه جابوری در بخشی دیگر از گزارش خود نوشت: آنها ادعا کردند که این دو نفر اطلاعات کافی در مورد عملیات و زمان آن داشته اند. اما ایران بار دیگر تصمیم گرفت جلوی اختلافات بین احزاب سیاسی عراق را بگیرد و تأکید کرد که عراق باید ائتلاف خود را حفظ کند. تهران همه اتهامات را محكوم كرد و حتي آغوش نخست وزير عراق را گرفت.

تحلیلگران عراقی افزودند: “علی رغم تمام تحریم های مضر اقتصادی علیه اقتصاد ایران و محاصره شدید آمریكا ، تهران به صادرات برق و انرژی خود ، ارسال مواد غذایی و كمك های پزشکی برای مقابله با تاج در كشور ما ادامه می دهد.” دولت مرکزی عراق برای ایران چه کاری انجام داده است؟ این شرکت به جای حمایت از تهران در برابر فشارهای ایالات متحده ، در آزمایشات ناکام ماند و همه به جز قرارداد 8.5 میلیارد دلاری با شرکت جنرال الکتریک ورشکسته برای بهبود وضعیت انرژی و انرژی در عراق شکست خورد. خوردن

جابوری در پایان این گزارش می نویسد: پس از ذکر تمام موارد ذکر شده در بالا ، باید تأکید کرد که در دو بحث اول گزارش ، اولین فرضیه همان مسئله تحمیل شده بر ما است و با شواهد قابل اثبات است. هیچ کس انکار نمی کند که ایران منافع مشترکی در عراق دارد ، عراق عزیز ، اما اگر عراق قدرتمند و مستقل باشد ، این منافع مشترک در چارچوب اقدامات و تلاش های ایران وجود دارد.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا