اجتماع

دانش‌آموزان ابتدایی ۲ روز در هفته به مدرسه می‌روند

گزارشگر یک / کردستان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: “مطابق طرحی که وضعیت ایالت از نظر شیوع ویروس کرونا را در نظر می گیرد ، دانش آموزان دبستانی در سال تحصیلی جدید فقط دو روز در هفته به مدرسه می روند.”

صدیقه عبداللهی در گفت وگو با گزارشگر یک ، گفت: “شروع مجدد مدارس امسال با سال قبل متفاوت است و علاوه بر برنامه سالانه برای ازسرگیری بهینه ، حفظ سلامت دانش آموزان از اولویت های اصلی است و اقدامات لازم را برای رعایت پروتکل بهداشت انجام داده ایم.”

وی گفت که امسال این مدرسه تحت سه شرایط سفید ، زرد و قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا کار می کند. همچنین ، در یک وضعیت سفید ، فعالیت های مدرسه مانند گذشته خواهد بود و حضور دانش آموزان ، معلمان و عوامل مدرسه در مدرسه الزامی است.

معاون آموزش ابتدایی کردستان گفت: “در یک وضعیت زرد ، دانش آموزان با کاهش تراکم کلاس و پیروی از پروتکل های فاصله و بهداشت در شیفت ها شرکت می کنند.”

وی یادآور شد: در شرایط قرمز دانش آموزان در کلاس حضور پیدا نمی کنند ، آموزش با استفاده از قدرت فضای مجازی و شبکه های شاد و البته با همکاری والدین و والدین انجام می شود.

عبداللهی گفت: “از آنجا که وضعیت فعلی استان کردستان در تاج گذاری زرد قرار دارد ، دانش آموزان دبستانی فقط دو روز در هفته به صورت گروهی به مدرسه می روند و قصد دارند زمان آموزشی شبکه شاد را جبران کنند.” استثمار شود.

وی گفت: برنامه های لازم برای دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند ، اجرا شده و تلاش ما این است که هیچ کس از تحصیل محروم نشود.

عبداللهی گفت: “خانواده باید متقاعد شود که تمام اقدامات لازم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برای سلامت دانش آموزان انجام شده است و هیچ خطری برای فرزندان آنها وجود ندارد.”

در سال تحصیلی جدید تاکنون 161 هزار و 500 دانش آموز دبستانی ثبت نام شده و 7 هزار و 200 کلاس برای این تعداد دانش آموز ترتیب داده شده است.

براساس اعلامیه وزارت آموزش و پرورش ، مدارس سراسر کشور از شنبه ، 6 سپتامبر فعالیت خود را در مقاطع مختلف تحصیلی در قالب سال تحصیلی 1400-1399 آغاز می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا