اقتصادی

درآمد ۹ میلیون نفر از اینستاگرام

طبق آمار و گزارش ها، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه «خراسان» افزود: بر اساس مقایسه آماری منتشر شده توسط مرکز تحقیقات بتا، از بهمن ماه سال گذشته یک میلیون کاربر ایرانی به اپلیکیشن اضافه شده است که از 47 میلیون به 48 میلیون نفر افزایش یافته است. اما اهمیت این شبکه اجتماعی به همین جا ختم نمی شود، تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از صفحات این شبکه به فعالیت های تجاری اختصاص دارد و این صفحات تجاری عمدتاً متعلق به خانه ها، مشاغل بومی و مشاغل غیررسمی است و این بستر اجتماعی فضایی به تدریج تغییر دادن . با وجود بازار بزرگ برای مشاغل کوچک و خانگی، اکنون معیشت بسیاری از خانواده ها با وجود اینستاگرام پیوند خورده است.

1 میلیون و 7 میلیون شرکت

در واقع اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی هزینه هایی مانند اجاره فروشگاه یا فروشگاه، سرمایه گذاری در استارتاپ های بزرگ و حذف هزینه های اضافی را حذف کرده اند. بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات بتا، بیش از 1.7 میلیون کسب و کار در سال گذشته در اینستاگرام فعال بوده اند که از این تعداد بیش از 200000 کسب و کار بزرگ و کوچک و بیش از 500000 کسب و کار محلی منبع و یک درآمد ماهانه کسب کرده اند. یا افراد بیشتری در این بین اینستاگرام دارای یک میلیون صفحه با حداقل درآمد است.

پیش از این تجارت نیوز با انتشار گزارشی به نقل از مرکز آمار اعلام کرده بود که 65 درصد مردم ایران از شبکه های مجازی و پیام رسان استفاده می کنند و از این تعداد 20 درصد (معادل 11 میلیون نفر) از طریق شبکه های مجازی کسب درآمد می کنند. یعنی درآمد و اشتغال 11 میلیون ایرانی به اینترنت و این شبکه ها وابسته است.

مهمتر از آن، اینستاگرام با 83 درصد در رتبه اول برای استفاده تجاری قرار دارد. این بدان معناست که حدود 9 میلیون نفر از طریق اینستاگرام درآمد کسب می کنند.

آنچه مشخص است این است که فضای روبروی اینستاگرام نه تنها یک شبکه تفریحی و سرگرمی است، بلکه بستری برای تجارت است. از آنجایی که هیچ مرجع قانونی و رسمی برای اداره صرافی ها در اینستاگرام وجود ندارد، نمی توان حجم تراکنش های حاصل از مبادله کالا و خدمات در این بستر را محاسبه کرد.

وظایف اصلی اینستاگرام

حوزه های اصلی کسب و کار اینستاگرام عبارتند از پوشاک، آرایشی و بهداشتی، مشاغل مشاوره و خدمات در رتبه سوم، لوازم خانگی و مشاغل مرتبط در رتبه چهارم و پس از آن مواد غذایی. لوازم ساختمان و دکور خانه و جواهرات در پایین نمودارها برای مشاغل مرتبط با لوازم جانبی خودرو و گل ها، گیاهان و حیوانات قرار دارند و سه عنوان آخر کتاب، موبایل و الکترونیک و سایر مشاغل در آدرس زیر قرار دارند: به تنهایی هیچ قرارداد سهام جدی وجود نداشت.

درآمد ۹ میلیونی اینستاگرام

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا