فرهنگی

درام نوازی بیصدا روی خرابه های جنگ + تصاویر

در میان ویرانه های جنگ موسیقی ، نوازندگان از طبل برای کار با کودکان غزه استفاده می کنند.

به گزارش گزارشگر یک ، به نقل از الجزیره ، خیابان های غزه بوی خون و اندوه می دهد. قلب کودکانی که عزیزان خود را در طول جنگ از دست می دهند ناراحت کننده است ، اما افرادی هستند که با مسئولیت خود در قبال کودکان و جامعه کاری می کنند که کودکان اندوه خود را برای مدتی فراموش کنند.

محمد نبهان نوازنده ای است که از چوب های درام به عنوان سلاحی علیه ویرانی جنگ استفاده می کند و معتقد است موسیقی غذای روح است ، دردی را دوا می کند و امید را در قلب زنده می کند.

او در ویرانه های جنگ با کودکان بازی می کند ، اما درام را با خود همراه نمی کند. به این دلیل که آنها معتقدند درام ها با توجه به صدای بلند مردم کار درستی نیستند.

هیچ کس از صدا رنجیده نیست ، زیرا این هنرمند با استفاده از طبل و گاهی اوقات چند قطعه سنگ به کودکان در حال حرکت موسیقی می آموزد.

محمد نبهان گفت که به عنوان یک پدر ، دید که جنگ با فرزندانش چقدر ناراحت کننده است ، بنابراین تصمیم گرفت که در موسیقی به آنها کمک کند.
وی در ادامه گفت دردی که این کودکان متحمل شده اند باعث می شود بدن و روح آنها دهها سال قدمت داشته باشد.

محمد نبهان معتقد است: “این شیوه های موسیقی تأثیر مثبتی بر روحیه کودکان داشت و کودکان از آنها استقبال کردند.”
وی هنر را پیام صلح و دوستی ، زبان مشترک جهان می داند و خواستار برقراری صلح در فلسطین است.

بتول المصری 15 ساله یکی از کودکانی است که با محمد نبهان موسیقی یاد می گیرد. غم و اندوه در نگاهش مشهود است. او شاهد یک اتفاق دردناک بود که برای خانواده اش اتفاق افتاد.

بتول به الجزیره گفت: “تمام خانواده در خانه بودند كه ناگهان صدایی شنیدم و پاهایم درد گرفت.” من دیده ام که خواهران و برادرانم و خواهرزاده هایم آسیب دیده و روی زمین افتاده اند. وقتی از حال رفتم ، خواهرم را برداشتم و برای کمک به خانه همسایه رفتم. وقتی از خواب بیدار شدم فهمیدم که در اتاق عمل هستم و آنها مرده اند.

این دختر فلسطینی همچنین گفت که محمد نبهان با آموزش موسیقی به او کمک می کند خاطرات تلخ را فراموش کند.

یک مادر غزه ای همچنین گفت که تماشای صحنه های دلخراش جنگ باعث مشکلات روحی فرزندانش شد. برخی از آنها بسیار خشن شده و برخی از صدا می ترسند و به سرعت فرار می کنند.
مادر فلسطینی گفت: “امنیت و صلح حقوق ماست.” ما می خواهیم آینده را بدون ترس از دست دادن فرزندان ایمان خود بسازیم. شرایطی است که در آن فرزندان داریم و از از دست دادن آنها می ترسیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا