فرهنگی

درخواست رییس ایکوم ایران برای تعطیلی موزه‌های کشور

هیئت ICOM ایران از وزیر میراث فرهنگی ، سایر دولتها و سازمانهای دولتی خواسته است و از بخش خصوصی اینكه فضای موزه به رنگ قرمز بسته شود و مجتمع های موزه بر اساس تجربه گذشته از سر گرفته شود ، می توانند فعالیت خود را در فضای مجازی از سر بگیرند.

سید احمد محیت طباطبایی در گفت و گو با گزارشگر یک ، در مصاحبه با وزارت بهداشت و ستاد ضد كرونا با اشاره به این خبر كه ستاد كرونا 25 استان را قرمز كرده و كرونا در سطح كشور متمرکز شده است. در کره ، بازدیدهای چهره به چهره و فیزیکی بازدید کنندگان موزه در حال بسته شدن است ، اما اکنون این موزه چندین ماه تجربه در فضای مجازی دارد و این بار می توانید با استفاده از کارهای خود با سرعت بیشتر و تمرین در فضای مجازی.

وی با اشاره به تعداد کشته شدگان تاجگذاری در ایالات متحده تاکنون ، خاطرنشان کرد و افزود: وضعیت موزه رو به وخامت و وخیم تر از وضعیت نهایی کشور در پایان سال گذشته است. شما می توانید بطور فعال طبق دستورالعمل های دولتی برای ارتباط از راه دور فعالیت کنید ، اما بازدید از موزه به صورت حضوری باید در واقع ادامه یابد.

بهترین راه برای محافظت از موزه ها ، به ویژه آثار و موزه های تاریخی کشور ، فعالیت این موزه در فضای مجازی و ادامه آن است. اگر موزه نیاز به ادامه فعالیت در بحران تاج داشته باشد ، با این حال ، حفاظت و آمار نشان می دهد که تعداد کمی از موزه ها در دو ماه و نیم گذشته توانسته اند فعالیت خود را طبق استانداردهای بهداشتی از سر بگیرند.

به گفته نماینده ایکوم؛ معیارهایی که موزه های ملی می توانند در آن کار کنند ، همانند پروتکل ها و استانداردهای مربوط به موزه های عملیاتی در کشورهایی مانند ایتالیا ، فرانسه و سایر کشورها است.

طباطبایی ادامه می دهد با بیان اینکه در برخی شرایط چنین شرایطی به طور کلی در کشور ممکن نبوده است. با توجه به افتتاح این نوع موزه پس از کاهش و سفید شدن اپیدمی تاج رخ می دهد. حال باید فعالیت موزه را در فضای قرمز شهر کشور متوقف کنید.

وی با تأکید بر سه رویکرد و نیازهای موجود در موزه ها توسط مخاطبان موزه ، صاحبان موزه و آثار تاریخی و لزوم حمایت از زندگی در این شرایط ، خاطرنشان می کند: بیشتر موزه ها و کاخ های موزه باید مطابق با شرایط علمی و استاندارد موزه باشند ، بنابراین نمی توانند از مواد تمیز کنندگی استفاده کنند که بر کار آنها تأثیر منفی بگذارد.

وی خواستار این است که موزه در بخش خصوصی با وزارت میراث فرهنگی ، سایر نهادهای دولتی و دولتی و ولسوالی های موزه به رنگ قرمز بسته شود و پس از محو شدن پروتکل بهداشت ، همچنان به کار خود ادامه دهد.

با این حال ، رئیس ICOM راه حلی را توصیف می کند که می تواند با کاهش درآمد موزه ، مسائل میراث فرهنگی را کاهش دهد. درآمد موزه از گروههای گردشگر و دانش آموز و از بازدیدهای عمده از تورهای گردشگری داخلی و بین المللی حاصل می شود. در حال حاضر تمام این بازدیدها متوقف شده است ، ما هیچ توریستی خارجی نداریم و هیچ گروهی از بازدید کنندگان از مدارس یا موسسات دیگر وجود ندارند. بنابراین برای ایجاد درآمد لازم است از موزه های ادارات مربوطه دولتی مانند وزارت وزارت و وزارت ارتباطات برای انجام بازدیدهای مجازی حمایت شود. به عبارت دیگر ، سازمان ها از طریق فضای مجازی ثبت نام می کنند ، بلیط خریداری می کنند و از موزه ها بازدید می کنند. از فضای مجازی دیدن کنید.

وی معتقد است که درآمد حاصل از فروش بلیط به موزه های مجازی احتمالاً تنها راه است. “برای اجرای این امر ، ما به یک برنامه زیرساختی نیاز داریم که دولت باید به آن کمک کند. موزه باید وضعیت و تجربه فعلی را داشته باشد.” ماه گذشته با یک قالب مجازی که از استانداردهای مجازی استفاده می کند ، فعال شوید.

با توجه به او؛ نبود این زیرساخت ها به دلیل کمبود موزه ها نیست و نیاز به پشتیبانی ، زمینی و بسته بندی دستگاههای دولتی مربوطه دارد.

محیط طباطبایی از تجربه نوروز 1399 بسیار خوب صحبت می کند. مردم در آن زمان ، پخش زنده و معرفی روزانه اینستاگرام موزه از بازدیدهای مجازی استقبال می کردند. در روز جهانی موزه ، بیش از 80 موزه به عنوان آثاری در این زمینه انتخاب شدند. در حقیقت مردم از این امر خوشحال بودند و صاحبان موزه خود را در فضاهای تاج و قرنطینه مثبت و مؤثر می دانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا