اجتماع

درخواست وزیر بهداشت از WHO برای پایان دادن به تحریم های آمریکا علیه سلامت جهانی

دکتر. وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به تادروس آدنوم درخواست بین المللی را برای پایان دادن به تحریم های یک جانبه و یک جانبه ایالات متحده تهدید کننده سلامت جهانی اصرار کرد.

به گزارش گزارشگر یک طبق گفته وزارت بهداشت و روابط عمومی ، نامه ای از دکتر سعید نمکی به دکتر تادروس آدنوم ، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی ، به شرح زیر است: وقف در همه سطوح در سراسر جهان وجود دارد. متشکرم.

اول از همه ، من می خواهم شما را از آخرین وضعیت جامعه بهداشتی ایران در جنگ کرونا 19 مطلع کنم. در هفت ماه گذشته ، ما سه آزمایش غربالگری در سراسر کشور انجام داده ایم و در روند نهایی که دو هفته پیش آغاز شده ، 28 میلیون گروه با خطر بالا را غربالگری کرده ایم. در همین حال ، ما با در نظر گرفتن “خیابان هوشمند” ، “نقاب زدن” و اخیراً بازگشایی مدرسه ، بازگشایی مشاغل را شروع کردیم. اقدامات بهداشت عمومی ، پروتکل های درمانی به روز شده ، تولید محلی تجهیزات محافظتی شخصی ، تشخیص ظرفیت سازی ، کنترل و پیشگیری از عفونت ، آگاهی از خطر و مشارکت جامعه ، محافظت از خدمات مراقبت های بهداشتی ضروری ، ارائه خدمات غیر کوئید و از همه مهمتر “دولت کلی” این رویکرد برای به حداقل رساندن عوارض جانبی همه گیر انجام شد.

علی رغم همه تلاش و کوشش ما ، ده ها نفر از متخصصان پزشکی تحصیل کرده و فداکار را که در پیام شما در روز پزشک به ما یادآوری کردند ، به طرز دردناکی از دست داده ایم.

علیرغم مبارزه همه جانبه علیه COVID-19 ، جمهوری اسلامی ایران با نقض یکجانبه ، غیرقانونی و صریح قوانین بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو است که منجر به تحریم های گسترده ، جامع و وحشیانه مردم ایران شده است. در همان زمان ، با مسدود کردن دسترسی به کانال های بانکی جهانی ایران ، اقتصاد ایران به خطر افتاد و در صورت بیماری کوید ، فعالیت های مهم تجاری ، از جمله داروها و تجهیزات پزشکی با هدف سلامت مردم ما ، متوقف شد. اصابت.

علاوه بر تعهدات مشترک و معاهدات چندجانبه ، دولت ایالات متحده باید تحریم ها علیه داروها و تجهیزات پزشکی را مطابق با دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری لغو کند. در این زمینه می خواهم به مباحث زیر توجه کنم.
1. طبق سوگند بقراط ، اصل برابری و برابری در دسترسی به امکانات و خدمات پزشکی برای همه انسانها. جامعه پزشکی وظیفه بشری دارد که در رفع تحریم های دارویی و غذایی ایران کمک کند.
۲. ما طی 7 ماه گذشته در وضعیت دشواری قرار داشته ایم و همزمان در حال مبارزه با Covid-19 و تحریم های غیرقانونی و یک جانبه هستیم. بنابراین انتظار قانونی از این شرایط اضطراری اطمینان از دسترسی سازمان بهداشت جهانی ، سازمان ملل و همه سازمانهای بین المللی به داروها و اقلام بشردوستانه برای مردم ایران است.

فراخوانی در سراسر جهان برای لغو کلیه تحریم ها و به خطر انداختن سلامت آسیب دیدگان صورت گرفته است.

“من از شما می خواهم که اقدامات لازم را برای پایان دادن به تحریم های یکجانبه ایالات متحده که موجب رنج و مرگ مردم ایران و سایر کشورها شده و پیامدهای منفی برای سلامتی و امنیت جهان دارد ، بردارید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا