اقتصادی

درمان دردهای میگرنی، دندانی و اختلالات خواب با استنشاق نانو پدهای معطر

محققان پدهای معطر ایجاد کرده اند که از عصاره گیاه معطر استفاده می کنند نه تنها زخم ها را بهبود می بخشد بلکه باعث تسکین درد دندان می شود و استنشاق آنها می تواند میگرن و اختلالات خواب را تسکین دهد.

فرزانه نایب حبیبا ، دکترای مهندسی پزشکی ، دانشکده مهندسی در مصاحبه با گزارشگر یک ، امیرکبیر و یکی از محققان در مورد این پروژه “در این مطالعه ، ما می توانیم یک لایه فعال الکتروشونده حاوی عصاره گیاه معطر را طراحی و تولید کنیم تا عصاره های گیاهی معطر آهسته را در مدت یک ماه آزاد کنیم و در این دوره از خواص خوبی استفاده کنیم.”

وی گفت: این لنت ها برای شش نوع کاربرد در انواع مختلف تعریف شده است. نانوالیاف الکتریکی اصلاح شده با داروهای ضد میکروبی مختلف یا مواد دیگری مانند داروها و عصاره های معطر در طیف گسترده ای از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته است.

نایب حبیب با توجه به یکی از کاربردهایی که از این پد فعال برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می کند ، خاطرنشان کرد: می توانید از این پد استفاده کنید زیرا توت فرنگی پوسیده و در طی یک هفته از بین می رود و صادرات آن دشوار است. افزایش زمان نگهداری این نوع مواد غذایی مفید بود. این امر به این دلیل است که پدهای تولید شده می توانند این میوه را بیش از یک ماه تازه نگه دارند.

وی از اختلالات خواب ، استرس و اضطراب ، درمان میگرن ، “بهبود زخم” ، “تسکین درد دندان” و “جلوگیری از شیوع آلاینده ها مانند سایر کاربردهای این پد” نام برد. به عنوان مثال ، عصاره “لوندر” برای آرام شدن استفاده شد.

“لیدوکائین معمولاً برای درمان دندان درد استفاده می شود ، که برای معالجه درد دندان استفاده می شود که کل دهان را فلج می کند.” با این وجود ، این پد تا زمانی که فرد به دندانپزشک مراجعه کند ، می تواند درد دندان را تسکین دهد.

با ذکر عصاره بکار رفته در این پد فعال ، عصاره به کار رفته در این پد از پوست ، برگ ، ساقه و ریشه گیاهان دارویی بدست می آید و یک آنتی اکسیدان ، ضد التهاب ، ضد باکتری است ، آنها ضد ویروسی و ضد سرطان هستند.

نایب حبیب نحوه استفاده از این پد را توضیح داد و گفت: استنشاق روغنهای اساسی یا فرار نقش مهمی در تنظیم سیستم عصبی مرکزی دارد و این روش در داروهای گیاهی برای درمان صرع استفاده می شود.

وی گفت: “از خواص ضد میکروبی عصاره به طور گسترده ای در ترمیم زخم ها برای از بین بردن میکروارگانیسم های بیماری زا بدون آسیب رساندن به سلول های جوان در بافت های تازه تشکیل شده استفاده می شود.”

وی گفت: “ما در ساختار این پد از نانو الیاف الکتروریسی حاوی عصاره استفاده کردیم.”

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کردند: نانوالیاف تولید شده مقاومت میکروبی ایجاد نمی کنند ، دارای خواص ضد باکتریایی مداوم هستند و جایگزین مناسبی برای ضد عفونی کننده های مختلف شیمیایی و آنتی بیوتیک ها هستند. علاوه بر این ، این فیبر دارای خواص آنتی اکسیدانی برای درمان بیماری ، تسکین دردهای مختلف از جمله درد دندان ، سردرد و درد مزمن است و می توان از آن برای دیواره های داخلی داروها و بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد.

نایب حبیب گفت: “آلودگی میکروبی ماندگاری مواد غذایی را کوتاه می کند و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهد ، بنابراین از مواد معدنی ، آلی و بیولوژیکی ضد باکتری استفاده می شود و از عصاره های معطر به عنوان ماده طبیعی در این زمینه استفاده می شود.” این محصول توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مواد غذایی و داروهای ایالات متحده تأیید شده است و دارای خواص ضد باکتریایی قوی در برابر غذاهای مختلف است ، نشان می دهد که این ماده می تواند به عنوان یک صنعت غذایی “بدون تأیید بیشتر” مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: “مطالعات روی محصولات توت فرنگی نشان می دهد که نانوالیاف برقی با عصاره دارچین از توت فرنگی به عنوان یک بسته بندی ایده آل برای مقابله با پوسیدگی استفاده می کنند و از این نانو فیبرها در بسته بندی استفاده می شود.” قارچ نیز قابل استفاده است.

نایب حبیب گفت: “این نانو فیبرهای معطر به دلیل داشتن مواد فعال موجود در آروماتیک ها می توانند برای کاهش درد دندان و سردرد مورد استفاده قرار گیرند.” عصاره های گیاهی اغلب دارای بو ، ضد باکتری و ضد باکتری هستند. با استنشاق الیاف مغز ، لنت سردرد نانوالیاف باز می شود و سردرد کاهش می یابد.

“این محصول یکبار مصرف نیست زیرا پدهای تولید شده می توانند عصاره معطر را تا یک ماه نگه دارند.” از این پد می توان برای ماسک تنفسی نیز استفاده کرد و علاوه بر تصفیه ، می تواند عطر خوبی نیز داشته باشد.

نایب حبیب گفت: “این طراحی از آروماتراپی ابن سینا است که ما در مقیاس صنعتی تهیه کردیم.” در حال حاضر ، ما نمونه های آزمایشگاهی از این محصول ایجاد کرده ایم و باید سرمایه گذاران را جذب کنیم. “

به گفته وی ، این پروژه توسط دکتر اکبری و مهندس فائزه آقا بالی اجرا شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا