عمومی

در اتاق‌های فرار چه می‌گذرد؟

چشم، چشم را نمی‌بیند و تاریکی مطلق بیداد می‌کند. باید بی حرکت منتظر روشن‌شدن نقطه نوری باشید که متوجه حضور یک فرد غیرخودای میشوی باشید. وحشت با صدای جیغ و ترس شما تمام می‌شود و اتاق، رنگ نور می‌گیرد و دیگر خبری از فرد!

چند سالی است که جایش را بین مخاطبان باز کرده و حتی کودکان هم دوست دارند آن را امتحان چند سالی است. اتاقی که هم با ترس همراه است هم با معما و به «اتاق فرار» معروف شده است. شما وارد اتاقی می‌شوید و اتفاق‌هایی برایتان می‌افتد تا از آنجا فرار کنید.

گفته می‌شود طراح بازی «اتاق فرار» یک دانشجوی ژاپنی اولین آتون در شهر سیکون شهر سییک بوده است. این اتاق‌های فرار به‌صورت موقتی در مکان‌های تفریحی پدیدار می‌شدند و نوع بازی‌هایی بود که طراحان، اشیا و راهنمایی‌های لازم را در گوشه‌ها و کنار پنهان می‌کردند و بازیکنان با پیدا کردن آنها باید از محیط خارج می‌شدند. این بازی مخاطبان بسیاری هم داشت و بلیت‌های آن بسرعت فروخته می‌شد.

حالا روزبه‌روز به تعداد این اتاق‌های فرار اضافه می‌شود و هر کدام از بازی‌های خودطران. اتاق‌های فرار معمولی ندارند و اطلاعاتشان را باید در شبکه‌های اجتماعی پی.دا کر اما برخی از آنها هم سایت دارند. گرایش افراد به این بازی هم روزبه‌روز بیشتر می‌شود بویژه نوجوانان و جوانان. به نظر می‌رسد هر چه اتاق فرار ترسناک‌تر باشد، جذابیتش هم بیشتر است ورون هر چه اتاق فرار ترسناک‌تر باشد، جذابیتش هم بیشتر است وتون هم به صورت یییط بازی‌ها بسیاری ترسناک هستند و برخی دیگر معمای هستند و اریادی ترسناک را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر معمای هستند و هی کهو ری ژان را انتخاب می‌کنند.

سری به یکی از همین اتاق‌های فرار می‌زنم. نور کم‌رنگ قرمزی فضای ترسناک اتاق را بیشتر کرده است. صایی از پشت ی، ب زیکازیک این راه ییایی

مشارکت برای حل معماها و پیداکردن رمزها کار مهمی در این بازی است. در این بین وقتی سرگرم پیداکردن رمز هستید، ممکن است بازیگری شودش گریم وارد شود و.

«حسین» مدیر یکی از اتاق‌های فرار در تهران است. معماری خوانده و حدود سه سال پیش بعد از بازی در یکی از اتاق‌های فرار، تصمیم می‌گیرد خودش یکی از همین اتاق‌ها را راه‌اندازی کند: «هر کشوری قوانین خاص خودش را در ژانر ترسناک این بازی دارد. مثلاً در برخی از کشورهایی که نباید اتاق‌ها کاملاً مشخص باشند و همین موضوع از ترس آن کم می‌کند اما در ایران چنین قوانینی وجود ندارد و این بازی در تاریکی کاملاً انجام می‌شود. 500 بازی در تهران وجود دارد و زمان آنها بین 60 تا 90 دقیقه و برخی دیگر از 500 بازی در تهران وجود دارد و زمان آنها بیشتر است. با این حال، بازی به ژانر آن زمان ممکن است ۳۰ نفر باشد و تا ۵ شروع شود. طراحی بازی‌های اتاق فرار به صورت گروهی انجام می‌شود و به هیچ‌وجه یوك نفار به تنهایی بازی‌های اتاق فرار به صورت گروهی انجام می‌شود. هر تیمی ایده و تفکر خودش را دارد. م اا بازی ه ه یف و ق دام ا ی یک ب ب زی زی زی زی ا ا ا ا ا ا د چ ا ا ا ا ا ق ااق »»»»»»»»»»»»»»» »»»»»»»»

معمولا بلیت سانس های آخر شب این بازی گرانتر از سانس های دیگر است. حسین دلیل آن را اینطور توضیح می‌دهد: «شما اگر دیروقت هم سوار تاکسی شوید باید بیشتر بپردازید، چرا که تمام شب‌های کاری تمام می‌شود اما بازیگران همچنان کار می‌کنند، بنابراین آن هم بیشتر محاسبه می‌شود. ساعت کاری هم به انتخاب بازیکنان و فضای اتاق‌ها، برخور از بازی ها صبی است اما اتاق فرارها از ساعت ۲ ظهر تا آخر شب هستند. برخی از بازی‌ها ممکن است تا ۵ صبح ادامه داشته باشد.»

با ای سات یای ای ا اد ام ام او از اس اساس ضای راه‌اندازی اتاق فرار به زمان نیاز دارد و کسی که تصمیم می‌گیرد کاری کماد گیز کاری کیجا را بگیرد. یکی از سختی‌های کار این است که تا دیر وقت درگیر کار هستم و زمان کمتری گرا ر، کنا که تا دیر ک. از روزهای تعطیل هم درگیر کار هستم. کار هم به شکلی نیست که کارمندی را جایگزین خودم کنم بلکه بایرد بالاسر هر ران چیست که کارمندی را جایگزین کند. ویروس‌های ما زمان القا می‌کنند که کار را تعطیل می‌کنیم و گاهی اوقات هم با رعایت صدرصد پروتکل‌های بهداشتی بازی را می‌دادیم و بعد از هر سان کل فضا و قفل‌ها را ضدعفونی می‌کردیم، اما در حال حاضر وضعیت بهتری دارد.»

او درباره انتخاب بازیگران «اتاق فرار» هم توضیح می دهد: «از بازیگران شر میدود انت یگران تست گر» ما در اتاق فرار خودمان سه بازیگر داریم که دو نفرشان اصلاً تجربه‌ای در این زمینه نداشتند و نمی‌بایست به آنها آموزش بدهیم به همین دلیل هم عادت کرده‌اند و چگونه اتاق را ترک کنند که با بازیکنان حمله کنند.»

یکی از بازیگران این اتاق فرارها که ۱۵ سال دارد، به این حرفه علاقه دارد و تجربه بازی در اتاق‌های فرارهای بسیار دارد که ترسیدن برایش تبدیل به عادت شده و حالا هم از ترساندن دیگران لذت می‌برد.

معمولاً از شروع بازی به توصیه‌های لازم می‌شود: «شئونات اسلامی رعایت شود، پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شود، ورود افراد زیر ۱۵ سال ممنوع است، ورود افراد دارای مشکلات عصبی و تنفسی به بازی ممنوع است، بی‌احترامی و لمس باعث توقف می‌شود. بازي در همان لحظه مي‌شود، تمامي بازي‌ها به بازي‌كنندگان مي‌شوند و …»

با وجود توصیه‌های لازم قبل از شروع بازی اما باز هم بازیکنانی پیدا می‌شوند که مشکلاتی را به وجود بیاورند: «به بازیکنان می‌گویند حتی حق لمس‌کردن بازیگران را هم در تاریکی تکان نخورید، بازیگری که اجرا می‌کند می‌کند. با این حال پیش آمده که در برخی از اتاق فرارهای همکاران، بازریگران مورد ضرب و. ال ض ی س آه گذش ه ه چاکه بازی اتاق فازیک بان بازی بازی از طرفی بازیها هم قوی تر شده اند. با این حال بسیاری که برای اولین بار اتاق فرار را تجربه می‌کنند و با قوانین آشنا مایست نا نیس حتی افرادی که قبل از بازی به دروغ می‌گویند نمی‌توانند، زمانی که بازی شروع به استفاده از دوربین‌های دید در شب می‌شویم که فرد نمی‌تواند بازی را ادامه دهد، اما ممکن است با مشکل روبرو نشود. گاهی هم پیش آمده که بازیکنان از گریه و ترس زیاد ضعیف شوند و ما هم بازه ای نم مده که گریه و گاهی هم که یی.

به گفته او همزمان با جشن هالوین در آمریکا، اتاق‌های فرار در ایران هم روی بورس می‌آیند و در اتاق‌های فرارها از ابزارهایی برای ترسناک‌تر شدن بازی استفاده می‌کنند.

بازی معمولی در اتاق فرارها با یک عکس در همان نور قرمز ترسناک تمام می شود. باهوش‌ترین افراد یک تیم که نسبت به بقیه بیشتر مشارکت می‌کنند برای پیدا کردن جواب معماها هم می‌شوند و اعضای یک تیم بعد از خالی‌کردن هیجانات خود از اتاق بیرون می‌آیند. گرچه این اتاق‌ها فعلا بدون دردسر کارشان را پیش می‌برند اما هیچ نهادی روار فعالیت آنا!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا