سلامت و دانش

در زمان آلودگی هوا با گردوغبار، چه بخوریم تا کمتر آسیب ببینیم؟

مدتی است که کشور درگیر معضل هوا با ریزگردها است؛ بنابراین دریافت غذا و مواد مغذی که در کنار آن کاهش می‌دهند، می‌توانند به کاهش مخرب ناشی از استنشاق ریزگردها کمک کنند.

به گزارش گزارشگر یک، چند ماهی است که کشور درگیر معضل هوا با ریزگردها است. یاف های طال ات از ا ات ا ا ا ا ا م م ه ه ه ث ث از اثات و ث و و و و و فز افز آه آه. بسیاری از اجزای ریزگردها تحریک‌کننده و زمینه‌ساز سرطان به خصوص سرطان ریه، بیماری‌های مزمن مانند آلرژی‌های دستگاه‌های تنفسی، آسیب‌های تشخیصی و بیماری‌های قلبی هستند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بدن را در سطح ریه‌ها می‌چسباند و به این وسیله می‌افزاید که بدن را در بدن حرکت می‌کند. مختلف تخریب شده و خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان افزایش پیدا می کند. بنابراین، دریافت مواد غذایی و مغذی‌هایی که در آن کاهش می‌یابد، در کنار دریافت بالای آنتی‌اکسیدان‌های غذایی، می‌تواند باعث کاهش مصرف مخرب شود. بنابراین برای سلامت خود و حفظ سلامت ریه‌هایتان توصیه‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

– میوه و سبزیجات زرد و نارنجی زیاد استفاده کنید. مصرف بالای هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، زردآلو، آلو، طالبی، موز، ایبی اکیبه اکیف بالای هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، ای هاو زی ها دارای باکار بارا (که ر د ب ی ای آ ی د د د که ه د ث ث اثات زاز

– میوه و سبزیجات غنی از ویتامین C بخورید مانند پرتقال، لیمو ترش، نارنج، نارنگی، توت فرنگی، سیب، خربزه، طالبی، انار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج و خوردن سبزی، انواع فلفل از جمله فلفل دلمه ای و پیاز را در روزهای مختلف. نوشیدن با ریزگردها بیشتر مصرف کنید.

– مصرف جوانه‌ها و آجیل‌های گیاهی را در روزهای مصرف هوا در اولویت قرار دهید. انواع جوانه‌ها، مغزهای آجیلی و تخم آفتابگردان حاوی ویتامین‌های بسیار بالایی هستند که می‌توانند به کاهش در بدن کمک کنند و با هوای مطبوع بر سلامت کمک کنند.

– ماهی، گردو و خرفه بیشتر مصرف کنید. این مواد غذایی امگا ۳ خوبی دارند که می‌توانند در حفظ سلامت ریه‌ها باشند.

– از مصرف سبزیجات خانواه کلم غافل نشوید. کلم بروکلی، گل کلم و کلم برگ ماده‌ای هستند که می‌توانند روند حذف سموم و پیکگیر کیگی را انجام دهند. یاف های تای زکی از ا اس ا ای یات اثات و غاهای اس ه ر یه را تا چش.

– هندوانه، پیاز، تخم مرغ و سیر را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. این غذاها حاوی موادی هستند که به تقویت ریه‌ها و کاهش خلط در ریه کمک می‌کنند.

– مکمل ویتامین دی مصرف کنید. ویتامین D به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی نقش مهمی در مقابله با سلامت هوا دار. بابای از ض ا ای د ن ب ا ا یش یش ایش س اه خ آگ آگ اه و و ر ک ک ا ا ا ا ا ا ا سان یای زاز ی از ی از ی از ی از

– در تهیه غذاهای خود حتما از زردچوبه استفاده کنید. این ادویه دارای کورکومین است که باعث بهبود عملکرد ریوی می‌شود.

– مراقب وزنتان باشید. چاقی و افزایش وزن باعث ایجاد تحریک و فشار بر ارگان‌های بدن به خصوص قلب و ریه می‌شود و می‌تواند ایمنی بدن را در مقابله با عوامل ایجادکننده بیماری از جمله هوا با ریزگردها ضعیف کند. بنابراین اگر چاقی و اضافه وزن دارید یا کودک شما درگیر این مشکل است، برای رفع این مشکل و آسیب در برابر ریزگردهای موجود در هوا به نزدیکترین متخصصان و متخصصین تغذیه در محل زندگی خود مراجعه کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا