سلامت و دانش

دستگاه های ایرانی در فیلیپین آب شیرین می کنند

این امر به توسعه صنعتی منجر خواهد شد.»

ستاری در این نمایشگاه یکی از محصولات کاربردی را نمک زدایی خورشیدی توسعه یافته با فناوری نانو دانست که محصولی است که نمونه ای در دنیا ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توسعه این فناوری را یکی از اولویت های اصلی کشور دانسته است که در حوزه تولید منابع جدید و بازیافت آب مورد استفاده قرار می گیرد.

سعید سرکار دستیار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز در جمع خبرنگاران گفت: تمامی این محصولات با حمایت مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است.

وی تاکید کرد: این محصولات طرح های مازادی هستند که توسط معاونت توسعه فناوری نانو و ایجاد محصولات جدید و مهم حمایت می شوند.

سرکار افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، نفوذ فناوری نانو به صنایع مختلف و حل مشکلات و چالش های صنعت است. بسیاری از محصولات نمایش داده شده در بخش واردات چالش برانگیز هستند. چرا که این محصولات به دلیل قیمت های گزاف یا تحریم ها وارد کشور نشدند.

ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه نمونه ایرانی این محصول آماده ورود به بازار است، گفت: می تواند کارایی و رقابت پذیری محصولات ایرانی را بهبود بخشد.

سرکار با بیان اینکه بخشی از این محصولات قبل از ورود به بازار داخلی به کشورهای دیگر صادر شد، گفت: هفته گذشته سه واحد نمک زدایی خورشیدی به فیلیپین صادر شد. این محصول در آفریقا که شبکه برق گسترده و توسعه یافته ای وجود ندارد می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد.

وی افزود: ظرفیت بسیار بالایی در کشور وجود دارد و این حوزه نیاز به توجه بیشتری دارد.

دبیرکل ستاد توسعه فناوری نانو: فکر می کنم بودجه معاونت علمی باید 20 هزار میلیارد تومان در سال باشد.

سرکار افزود: با حمایت های لازم، اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبرانقلاب محقق خواهد شد.

46

دکمه بازگشت به بالا