اقتصادی

دستیابی محققان به نانو محصول ضد سرطان با ماده موثره زعفران

گروهی از محققان دانشگاه علوم کشاورزی گرگان از ترکیبات فعال زعفران استخراج شده و از فناوری نانو برای به دست آوردن محصولات ضد سرطان پایدار استفاده کردند.

به گزارش گزارشگر یک مهدی جعفری ، مدیر پروژه ، اجرای این پروژه را ایجاد ارزش افزوده دانست و گفت: سپس ما از نانوذرات برای تولید محصولات پایدار استفاده کردیم.

وی گفت: این پروژه با حمایت صندوق تحقیق و پشتیبانی فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شده است و به دلیل ظرفیت بزرگ ملی به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران در جهان ، صنعت محلی این محصول را تولید می کند.

جعفری افزود: “در این پروژه از فناوری میکرو روکش استفاده شد و ما از آن استفاده کردیم تا زعفران را به موادی تبدیل کنیم که می تواند در صنعت بهداشت و مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.” بنابراین ، ما این کارخانه را با فناوری متصل كردیم تا راه حلی برای جلوگیری از فروش مواد اولیه ارائه كنیم.

استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: در فناوری روکش میکرو ، ترکیبات دارویی و فعال زیستی مورد نیاز بدن در پوششهای نانو و میکروسکول گنجانده شده است. در این حالت ، مواد تحت تأثیر محیط و محیط فرآیند قرار نمی گیرند. سپس به عمد به بافتهای بدن برسید.

به گفته معاون رئیس جمهور علم و فناوری ، این پروژه با موفقیت اجرا شده و در سطح پایلوت ثبت اختراع شده است. این هنوز در مرحله تجاری سازی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا