اقتصادی

دست‌اندازهای تولید تخم‌مرغ در استان مرکزی

گزارشگر یک/مرکزی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخمگذار در استان مرکزی گفت: “قیمت کنونی مرغ 70 هزار تومان است ، اما اگر مرغ با قیمت مناسب تولید شود ، قیمت واقعی مرغ حدود 45000 خواهد بود.” توماس. این عوامل بخش تولید تخم مرغ را تهدید می کند و نمی تواند تولید را در شرایط فعلی حفظ کند.

داوود عزیزنیا ، مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش مرغ تخمگذار در استان مرکزی در گفت وگو با گزارشگر یک ، در این زمینه گفت: فقط حدود 18،500 خاک شمارش می شود. افزایش قیمت تخم مرغ در مقایسه با افزایش هزینه زیاد نیست و به گفته تولیدکنندگان طیور ، تولید و قیمت تخم مرغ در تعادل است.

متأسفانه تولید مرغ داخلی کاهش یافته است. دلیل این امر این است که تعداد جوجه های تولید شده در هر واحد مرغ اجدادی وارداتی به دلیل مقررات و تحریم های ملی کاهش یافته است. خمیر تولید شده از مرغ کاهش یافته است و بخش مرغداری به دلیل افزایش قیمت در بخش مرغ و افزایش قیمت در بخش طیور با مشکل روبرو است.

ماهان ژو ، مدیرعامل تعاونی کشاورزی مرغ ماهان تأکید کرد که مرغداران نمی توانند 70 هزار تومان مرغ بخرند. این مقدار باید حدود 45 هزار تن باشد. این عوامل بخش تولید تخم مرغ را تهدید می کند و نمی تواند در شرایط فعلی تولید را حفظ کند.

عزیز نیا در ادامه گفت: یکی از عواملی که آینده این بخش را به چالش می کشد و منجر به کاهش تولید می شود ، افزایش بی رویه و بی رویه قیمت مرغ است. اکنون همه واحدها درگیر این سوال هستند که از کجا می توان پول ارزان دریافت کرد. افزایش قیمت طیور منجر به افزایش حداقل 2000 تخم در هر کیلوگرم شده است.

وی افزود: “در این راستا ، از جهاد کشاورزی خواسته شده است که به واحدهای تخمگذار خود اجازه دهد تا جوجه ها را بر اساس گوشت پرورش دهند تا هزینه ها کاهش یابد و در صورت نیاز به تولید ادامه دهد.”

مدیر تعاونی های کشاورزی مرغ ماهان در استان ماکاجی با اشاره به مزارع غلات گفت: متأسفانه غلات در این زمینه به موقع به مرغداران نمی رسد و حداقل 15 روز تاخیر دارد. هنگامی که راننده پشت بارنامه را دریافت می کند ، مشکل مرغدار دوچندان می شود. هزینه حمل بار تقریباً دو برابر استاندارد است ، هیچ کس بر این امر نظارت نمی کند و مرغداران پس از تخصیص غلات با مشکل اصلی حمل بار از بنادر روبرو می شوند.

عزیز نیا گفت: در این راستا از شرکت های پشتیبانی دام خواسته شده است محموله های خود را به استان ها تحویل دهند تا مرغداران بتوانند غلات خود را از انبارهای شرکت پشتیبانی دریافت کنند که متأسفانه کارساز نبود ، اما اگر این مهم باشد ، امنیت تولید تضمین می شود. یکبار تکمیل شود. ایجاد می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی حدود 50 درصد واحدها تخلیه و تعطیل شده اند اما همچنان تولید در استان مرکزی نسبت به استان های دیگر بهتر است. در حال حاضر ، قلعه روزانه 100 تن تخم تولید می کند که 60 تن آن در داخل کشور مصرف می شود و 40 تن نیز به عنوان مازاد صادر می شود. این تولید می تواند به حدود 200 تن برسد ، اما مشکلات موجود مانع از جوجه کشی مرغداران در واحد می شود.

شایان ذکر است که پلت از پرورش مرغ های تخمگذار یک روزه از سن 90 تا 110 روزگی به دست می آید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا