عمومی

دعای مکارم الاخلاق دعای بسیار عمیق و جامعی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین آیت الله رمضانی ، امام سجاد (ع) با اشاره به مسائل اخلاقی و معنوی در نماز امام سجاد (ع) در اختتامیه یازدهمین کنوانسیون بین المللی پنجشنبه شب گفت: اخلاق و معنویت

او اضافه کرد: “علم ، اخلاق و معنویت ، عدالت ، مبارزه با فساد ، شیوه زندگی و … می توانند نقش کلیدی ایفا کنند.

اهل بیت ، مدیر اجرایی کنگره جهانی ، گفت که اسلام به دنبال معنویت مسئولیت پذیر است. یا غیرمسئول. »این در غرب مطرح می شود.

وی ادامه داد: “اگر ایمان و اخلاق از دین ناشی شود ، می توانیم به همه زمینه ها توجه کرده و ارتباط بین انسان ها را توسعه دهیم.”

آیت الله رمضانی با اشاره به بخش اخلاق شخصی گفت: در این قسمت ، فرد برای رسیدن به رشد خود نیاز به توجه و شناخت خود دارد و فرد باید به این مراحل توجه کند.

وی ادامه داد: “امام ساساد (ع) این مناطق صحیپا را که انسان باید خود را بشناسد و هویت خود را پیدا کند ، مجدداً تکرار می کند و می افزاید که این خودشناسی منجر به خداجویی ، خودمحوری و خودمحوری می شود. قدم در دره ایمان بگذارید و اعتماد به نفس ، تلاش برای تربیت روح.

اهل بیت ، دبیرکل کنگره جهانی گفت: مسائل مربوط به آموزش و پرورش یکی از حساس ترین موضوعاتی است که امام (ع) به آن می پردازد و مورد توجه ما است.

وی با اشاره به دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) گفت: دعای مکارم الاخلاق دعایی بسیار عمیق و جامع است که چندین توضیح روی آن نوشته شده است.

رمضانی با تمجید از مکارم افزود: “مکارم روح بزرگی است که انسانها با آموزش به دست می آورند و به نوعی مدیریت می رسند.”

وی گفت اگر مکارم به درستی انجام شود ، مزایای اخلاقی نیز وجود خواهد داشت. انسان باید هم در حوزه اخلاق شخصی و هم در حوزه اخلاق الهی به خود توجه کند. انسان مظهر جلال و زیبایی و معرفت الهی خداوند است و هر انسانی باید با تمام وجود به این کلام الهی پاسخ دهد. در زمینه اخلاق اجتماعی ، انسانها باید تلاش کنند تا صادق و قابل اعتماد باشند ، خود را فدا کنند و احساس مسئولیت کنند.

دکمه بازگشت به بالا