بین الملل

دفاع جانسون از ورود غیرقانونی ناو انگلیسی به آب‌های روسیه

نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون از ناوشکن انگلیسی دفاع کرد که روز پنجشنبه به حریم هوایی روسیه حمله کرد.

به گزارش رویترز ، جانسون به پارلمان انگلیس گفت: “من فکر می کنم استفاده از آبهای بین المللی کار درستی است.” “نکته اصلی این است که ما الحاق روسیه به کریمه را به رسمیت نمی شناسیم.”

وی گفت: “اینها آبهای اوکراین هستند و استفاده از آنها برای عبور از نقطه A به نقطه B کاملاً صحیح است.”

وی همچنین انکار کرد که روابط روسیه و انگلیس در پایین ترین سطح خود قرار دارد و گفت: “من به خاطر می آورم که اوضاع بدتر بود.” آنچه ما انجام می دهیم حمایت از قانون است

رسانه های بین المللی بعد از ظهر چهارشنبه خبر دادند که یک ناو روسی هشدار داده است تا ناو جنگی HMS Defender انگلیس را از آبهای سرزمینی روسیه در نزدیکی شبه جزیره کریمه خارج کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که برای اعتراض به مانور یک ناوشکن انگلیسی ، نماینده ویژه انگلیس را به مسکو احضار کرده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین امروز (پنجشنبه) در میان جنجال ها پس از ورود ناو جنگی به سواحل کریمه ، سفیر انگلیس در روسیه ، دبورا برونوت را احضار کرد.

از زمان جنگ سرد برای اولین بار است که روسیه برای جلوگیری از پیشروی ناو جنگی ناتو ، کلاهکی را شلیک می کند.

ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: “ما دیروز اعلام کردیم که یک نماینده انگلیس را فراخوان خواهیم کرد.” او امروز در وزارت امور خارجه خواهد بود. “او قصد دارد پیامی قوی دریافت کند. او باید چنین پاسخ بی ادبی را دریافت کند.”

310 310

دکمه بازگشت به بالا