بین الملل

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر واشنگتن‌پست را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک ، مایك پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا در وقت تهران اعلام كرد مصونیت هسته ای مربوط به برنامه هسته ای ایران مربوط به همکاری هسته ای صلح آمیز با ایران در 60 روز آینده به پایان می رسد. در پاسخ به این سوال ، دفتر مدیریت دارایی های خارجی خزانه داری ایالات متحده (اوپک) آنچه واشنگتن پست در مورد معافیت اعلام کرد را تأیید کرد.

واشنگتن پست گزارش داد که دولت ترامپ معافیت تحریم ها را برای همکاری های بین المللی در طراحی مجدد راکتورهای سنگین اراک ، تأمین اورانیوم غنی شده راکتورهای تحقیقاتی تهران و جابجایی سوخت مصرفی و زباله راکتور تمدید نخواهد کرد. است.

به گفته اوپک ، فعالان این زمینه 60 روز به طول می انجامند. تاریخ انقضاء عوارض رایگان در تاریخ 27 ژوئیه سال 2020 ذکر شده است.

در پاسخ به OFAC ، نام نیروگاه اتمی بوشهر ذکر نشده است. روزنامه واشنگتن پست گزارش داد كه دولت ترامپ معافیت جداگانه اعلام شده در شورای امنیت سازمان ملل را برای پرداختن به همکاری های بین المللی در نیروگاه هسته ای سطح بوش تا 90 روز تمدید خواهد كرد.

وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو روز پنجشنبه اعلام كرد كه تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران ظرف 60 روز منقضی می شود و دو تحریم مربوط به برنامه هسته ای ایران است.

همکاری صلح آمیز هسته ای با ایران یکی از مفاد تجارت هسته ای با 1 + 5 در سال 2015 است. بنابراین ، دولت ایالات متحده معافیت از مجازات های یک جانبه صادرات اقلام موجود برای برنامه هسته ای ایران را صادر کرده است. این معافیت هر بار قبل از اعلامیه اخیر پومپئو تمدید می شد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا