سلامت و دانش

دلار بخریم یا نه؟ – گزارشگر یک

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و خانه ها به سقف قیمت خود رسیده اند ، گفت: قیمت دلار می تواند تا مرز 23000 تومان کاهش یابد. نرخ واقعی ارز برای دلار می تواند بین 2 میلیون تومان و نوسانات بین 17000 تومان تا 23000 تومان باشد.

او همچنان به بستن بودجه سال آینده 11،000،500 Sat ادامه می دهد و بازار آزاد حدود 20٪ بالاتر از این نرخ است. دلارهای کمتر از 15000 تومان توجیه پذیر نیست.

وی گفت: با نزدیک شدن به سال مالی چین به پایان دسامبر و اوایل ژانویه و نزدیک شدن به سال جدید ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند. در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین ، وقتی دلار سقوط می کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: “باید منتظر بمانیم تا قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان سال کاهش یابد.” انتظار می رود انتخابات امسال ایران از افزایش نرخ دلار تا پایان سال جاری جلوگیری کند.

وی ادامه داد: “در حال حاضر ، قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.”

اکونومیست در مورد وضعیت مثبت در بازارهای سرمایه گفت: “اصلاحات بازار سرمایه به پایان رسیده است. ما انتظار داریم روند خوبی در بازارهای سرمایه در دسامبر و ژانویه داشته باشیم.” البته نباید این واقعیت را نادیده گرفت که روند کل سهام بازار سرمایه قابل پیش بینی نیست.

کریم زاده در پایان گفت: زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. محصولات با ارز 4200 در حال حذف هستند. تنها محصول نفتی که قیمت آن افزایش نیافته است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازارهای سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دکمه بازگشت به بالا