اقتصادی

دلار رشد کرد – گزارشگر یک

کسری تجاری ایالات متحده همچنان به رشد خود ادامه می دهد و فشار بیشتری بر دلار وارد می کند. واردات ایالات متحده در سپتامبر 207.6 میلیارد دلار بود که 80.9 میلیارد دلار بیشتر از ایالات متحده بود. در مقایسه با ماه قبل، صادرات ایالات متحده 1.4 درصد و واردات 3.0 درصد افزایش یافته است. بیشترین کسری تجاری همچنان با چین (31.5 میلیارد دلار) بود و مکزیک 8.8 میلیارد دلار دیگر از ایالات متحده وارد کرد.

رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) به طور ضمنی احتمال افزایش نرخ بهره در منطقه یورو را رد کرد. کریستین لاگارد افزود که دورنمای تورم کوتاه مدت و میان مدت منطقه یورو خوب نیست و افزایش نرخ بهره در سال آینده بعید است، اگر غیرممکن نباشد، بسیار بعید است. نرخ بهره منطقه یورو در حال حاضر منهای 0.25٪ تا منفی 0.5٪ است، که پایین ترین نرخ از زمان راه اندازی منطقه یورو است.

روابط فرانسه و انگلیس دوباره رو به وخامت است، به این معنی که یورو و پوند که در حال حاضر تحت فشار تورم بالا در کشورهای اروپایی قرار دارند، روزهای سخت تری را پیش رو دارند. پاریس و لندن که قبلاً بر سر قرارداد زیردریایی استرالیایی درگیر اختلافات بودند، اکنون تهدید کرده اند که برای حقوق ماهیگیری در دریای شمال از زور استفاده می کنند. بریتانیا و اتحادیه اروپا بزرگترین شرکای بانکی و گمرکی یکدیگر هستند و روابط آنها در خطر است.

افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش کسری کسری دولت آمریکا تا پایان اکتبر که اکنون به 2.788 تریلیون دلار می رسد، می تواند خبر خوبی برای دلار باشد. در حال حاضر، بزرگترین اقلام بودجه ایالات متحده عبارتند از 1.2 تریلیون دلار برای مراقبت های بهداشتی، 770 میلیون دلار برای تامین اجتماعی، 1.88 میلیارد دلار برای تامین اجتماعی، 885 میلیون دلار برای دفاع، 716.516 میلیارد دلار برای دفاع، 415 میلیارد دلار بدهی و 700 میلیون دلار سود. 79 میلیون دلار، و غیره.

خبر خوب برای یورو و اروپا این است که تا پایان سپتامبر میانگین نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد اروپا 3.4 درصد بود که 0.2 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت. بنابراین آلمان کمترین نرخ بیکاری را در 18 ماه گذشته داشته است. در این مدت تعداد بیکاران در آلمان ۱.۴۴ میلیون نفر بوده که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد کاهش داشته و تعداد شاغلان نیز ۴۴.۳۶ میلیون نفر بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگترین اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم سال 2021 رشد 1.8 درصدی داشته است. همچنین نسبت به نرخ رشد فصل گذشته رشد اقتصادی 0.1 درصد کاهش داشته است. در بین بخش‌های مختلف، تشکیل سرمایه ثابت 4.0 درصدی نقش عمده‌ای در ثبت این رشد داشت. بدترین عملکرد مربوط به مخارج خانوار با 2.1- درصد بود. هزینه های دولت نیز 0.2 درصد کاهش یافت.

ظهور دموکرات ها برای اعمال مالیات بیشتر بر آمریکایی های ثروتمند می تواند منجر به فرار سرمایه جدید شود. این لایحه که سناتورهای آمریکایی را هدف قرار می دهد که بیش از یک میلیارد دلار دارایی یا بیش از 100 میلیون دلار میانگین درآمد سالانه برای سه سال متوالی دارند، هدف آن تامین مالی یک لایحه جدید یک تریلیون دلاری است که توسط دولت تامین می شود. حدود 100 آمریکایی ثروتمند در طرح پیشنهادی گنجانده خواهند شد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده، تا پایان سپتامبر، فروش خانه های نوساز در ایالات متحده از 800000 فراتر رفته است که نسبت به ماه قبل 14% افزایش داشته است که نسبت به اوت 98000 افزایش داشته است. احیای بازار مسکن برای سرمایه گذاران می تواند فرصت جدیدی برای افزایش ارزش دلار باشد زیرا بخش قابل توجهی از خانه های گران قیمت معامله شده متعلق به سرمایه گذاران خارجی است.

در سطح قوی تر، هجوم سرمایه خارجی باقیمانده به چین موقعیت یوان را بیشتر تقویت کرد. بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی چین، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در چین از ژانویه تا سپتامبر امسال به 859.51 میلیارد یوان (129.2 میلیارد دلار) رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19.6 درصد افزایش داشته است. کشورهای عضو اتحادیه الف. سه. این بزرگترین سرمایه گذار خارجی در چین بود که 31.4 درصد از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داد.

تداوم تورم جهانی به نگرانی اصلی بازار ارز تبدیل شده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که امیدوار است ایالات متحده به زودی به برنامه خرید اوراق قرضه پایان دهد و تورم ایالات متحده تا سال آینده به 2 درصد بازگردد. در همین حال جک دورسی، مدیرعامل توییتر در پیامی عجیب در توییتر نوشت: ابر تورم همه چیز را تغییر خواهد داد. ابر تورم به زودی در ایالات متحده و بعداً در سایر نقاط جهان رخ خواهد داد.

تعداد موارد تایید شده کروناویروس گزارش شده تاکنون از 24925487 نفر گذشت که از این تعداد 5443564 نفر جان خود را از دست داده اند. از نظر کشوری، ایالات متحده با 771904، برزیل با 608671، هند با 459875، مکزیک با 288887 و روسیه با 243255 بیشترین را داشتند.

ماریو هدیجاکاروس، استراتژیست ارشد فارکس در موسسه Brokerage XM، گفت: برای معامله گران فارکس، رویکرد فعلی بانک مرکزی اروپا غیرقابل درک است و در دراز مدت به یورو آسیب می رساند. انتظارات تورمی بازار به سرعت در حال افزایش است، اما بانک مرکزی اروپا همچنان تمایلی به توقف برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش نرخ بهره ندارد. اما من فکر می کنم آنها باید این کار را به زودی انجام دهند.

شاخص دلار (نرخ های ارز زیر بر اساس زمان بسته شدن معاملات در بازار فارکس نیویورک محاسبه می شود)

شاخص دلار که نرخ برابری را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه گیری می کند، در 94.323 واحد بسته شد که 0.51 درصد نسبت به دیروز افزایش داشت.

شاخص های دلار معمولاً در برابر 6 ارز بزرگ جهان یا 10 ارز برتر جهان نمایش داده می شوند. ، فرانک سوئیس، رینگیت مالزی، ین ژاپن و یوان چین.

نرخ هر فرانک سوئیس 1.095 دلار اعلام شد.

واحد پول اروپا

در آخرین جلسه معاملاتی خود، پوند با 0.14 درصد کاهش به 1.349 دلار معامله شد. یورو پس از حرکت به کانال 1.15 با 0.52 درصد کاهش به 1.155 دلار رسید.

واحد پول آسیایی

در بازارهای ارز آسیایی، دلار با 0.21 درصد افزایش به 113.856 ین رسید. یک دلار آمریکا در برابر ارز استرالیا با 1.351 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز 6397 یوان اعلام شد.

223223

دکمه بازگشت به بالا