استان ها

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک؛ با توجه به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه و تحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است.

در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت. با توجه به اینکه موضوع وب یک موضوع بین رشته‌ای است و علاوه بر جنبه فناوری اطلاعات دارای ابعاد مختلف انسانی، رسانه ای، روانشناسی، حقوقی، جامعه شناسی و اقتصادی و حتی هنری است تصمیم گرفته شد برای فرهنگ سازی در این حوزه، مرکزی به نام «وب پژوهی» در دانشگاه تاسیس و از سال ۹۴ «کنفرانس بین المللی وب پژوهی» راه اندازی و برگزار شده است.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

در همین راستا دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی، از سوی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کمیته علمی کنفرانس، ۱۵ محور یادگیری ماشین، یادگیری عمیق در وب، بازیابی اطلاعات، وب کاوی و تحلیل وب، وب معنایی، تعامل انسان و رایانه، اینترنت اشیاء، سکو‌های ابری، انبوه و توزیع شده، کیفیت وب، شبکه‌های اجتماعی، امنیت وب، سکو‌ها و ایزار‌های نرم افزاری وب، تحلیل رفتار و شخصی سازی، اقتصاد، درآمدزایی و بازار‌های برخط، وب و جامعه و رسانه و ارتباط شناسی وب را برای کنفرانس تعریف کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به وبگاه کنفرانس به نشانی iranwebconf.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا