بین الملل

دوئل خمز و گل‌محمدی در تبریز؛ جنگ ۶ امتیازی پرسپولیس در خانه تراکتور

هفته بیست و دوم لیگ برتر

تراکتور و پرسپولیس برگزار کننده حساس‌ترین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدار روز اول از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در ورزشگاه بنیان دیزل (شهید سلیمانی) تبریز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

دو تیم در شرایطی مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد که هر دو به قهرمانی امید زیادی دارند. پرسپولیس با ۴۲ امتیاز در رتبه دوم ایستاده و تراکتور با ۳۶ امتیاز رده پنجم را تسخیر کرده است. بازی رفت دو تیم در روزی که ورزشگاه آزادی فاقد تماشاگر بود با برتری یک بر صفر تراکتور خاتمه یافت و پرسپولیس اولین شکست خود را در این فصل برابر سرخپوشان تبریز متحمل شد. محمد عباس زاده و مهدی ترابی نقش بزرگی را در آن بازی ایفا کردند. عباس زاده تک گل بازی را زد و ترابی ضربه پنالتی را برای پرسپولیس از دست داد تا سرخپوشان پایتخت که ۶ پیروزی متوالی به دست آورده بودند در کسب هفتمین پیروزی متوالی ناکام باشند. 

دیدار فردای دو تیم در حالی برگزار می‌شود که جدال شماره ۵۳ آنها خواهد بود. پرسپولیس ۲۵ بار و تراکتور ۱۱ بار برنده بوده‌اند و ۱۶ بازی با تساوی به پایان رسیده است.

تراکتور که از حمایت هواداران خود بهره می‌برد در ۱۰ بازی خانگی این فصل بازنده نشده و در کنار مس رفسنجان تنها تیم‌هایی هستند که در خانه مغلوب تیم میهمان نشده‌اند. برتری برای پاکو خمز که توانسته تحول قابل توجهی در تراکتور ایجاد کند و این تیم را در دو جام مدعی کرده، اهمیت بسیار زیادی دارد. ۳ امتیاز برتری مقابل پرسپولیس ارزش ۶ امتیاز را دارد و گام بلندی به سوی بقا در کورس قهرمانی است چون این برتری مقابل یکی از مهم‌ترین مدعیان قهرمانی خواهد بود. 

در سمت مقابل سرخپوشان پایتخت که هفته قبل با برتری بر نفت مسجدسلیمان و توقف سپاهان و استقلال مقابل رقبایشان، هفته موفقی را پشت سر گذاشتند این هفته می‌توانند جاده قهرمانی را با سرعت بیشتری طی کنند و این اتفاق با تحمیل اولین شکست خانگی به تراکتور و تلافی باخت دور رفت رخ خواهد داد. یحیی گل‌محمدی در بازی فردا شیخ دیاباته و سعید صادقی را در اختیار ندارد اما تیم او بدون این بازیکنان هم توانست در جام حذفی سپاهان را در اصفهان حذف کند و در دوئل با خمز هم می‌تواند تیمش را مغلوب کند اگر اسباب برتری را بتواند برای خود فراهم کند.

گفته می شود هادی محمدی و مهدی هاشمی نژاد دو بازیکن تراکتور به دلیل محرومیت در بازی با پرسپولیس غایب هستند و البته وضعیت گوستاوو نیز به دلیل مصدومیت در بازی با پرسپولیس مشخص نیست.

 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا