اقتصادی

دولت در تلاش است ارز مورد نیاز کشور را تأمین کند

عصر امروز (دوشنبه) معاون اول رئیس جمهور و اتاق بازرگانی ایران چندین نشست عضو برگزار کردند.

به گزارش گزارشگر یک ، اسحاق جهانگیری تأکید کرد که تأمین ارز ملی از مهمترین اولویت ها در دستور کار دولت است. “دولت در تلاش است تا پول ملی را تأمین کند و از بخش خصوصی و صادرکنندگان انتظار دارد.” همچنین ، به عنوان یک دغدغه ملی ، ما باید به طور جدی بازگرداندن صادرات به چرخه اقتصادی کشور را دنبال کنیم.

جهانگیری بخش خصوصی ، صادرکنندگان و واردکنندگان را گونه های کشور توصیف کرد و تأکید کرد که دولت تلاش های جدی برای حمایت از بخش خصوصی انجام می دهد. “من فکر می کنم بخش خصوصی باید کانون واقعی اقتصاد ملی و دولت باشد.” ما در تلاش هستیم تا بخش خصوصی را توانمند سازیم زیرا معتقدیم هرچه بخش خصوصی قوی تر باشد ، برای منافع ملی و توسعه ملی بهتر است.

اتاق بازرگانی بر اهمیت نقش اتاق به عنوان پیوند بین بخش خصوصی و دولت تأکید کرد و گفت: “اتاق نماینده بخش خصوصی است و ما ضمن گفتگو با سایر بخش های دولت ، مباحث را با صادرکنندگان مواجه می کنیم. ما مشتاقانه منتظر یک راه حل عملیاتی برای انجام این کار هستیم. ” ، معرفی واردکنندگان و تولیدکنندگان به دولت.

جهانگیری با اشاره به برنامه آمریکا برای از بین بردن اقتصاد ایران گفت: آمریکایی ها قصد داشتند با اعمال تحریم های سخت و هدفمند اقتصاد کشور ما را نابود کنند ، اما لطف خدا و به تبع آن مقاومت در برابر قدرت های ایران و تلاش همه مسئولان است. توسط “و بخش خصوصی در ایالات متحده شکست خورده است.

وی گفت: “علاوه بر تحریم ها ، شیوع بیماری کرون که در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان به شدت آسیب دیده است ، به اقتصاد کشور ما آسیب رسانده است ، اما اقتصاد ایران در معرض خطر است. مرتفع خواهد شد و در این شرایط دشوار این مهم است که همه ما سخت تلاش کنیم تا با افتخار این قدم دشوار را برداریم.

جهانگیری در دیدار با بانک مرکزی از اتاق بازرگانی ایران خواست تا برای حل مشکلات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان ، راه حل هایی پیدا کند و اقدامات لازم را برای رفع موانع آینده تدوین و هماهنگ کند.
در این جلسه اتاق بازرگانی ایران نیز گزارشی از مسائل و نگرانی های صادرکننده ملی صادر کرد و اظهار داشت: صادرکنندگان حرفه ای و ثبت شده کشور همیشه به تعهدات خود عمل کرده اند و ارز صادراتی نیز به چرخه اقتصادی کشور بازگردد. “

در این جلسه ، چندین عضو اتاق بازرگانی ایران نیز نگرانی ها و مشکلات پیش روی صادرکنندگان را مطرح کردند و راه حل هایی را برای رفع این موارد پیشنهاد کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا