اقتصادی

دومین صعود متوالی دلار در معاملات خارجی

شاخص دلار در آستانه ورود به 91 واحد بود.

به گفته رویترز ، مانند ایالات متحده ، تورم در اروپا در حال افزایش است. تورم آوریل آلمان 2٪ ، بالاترین در دو سال گذشته و 0.3٪ بیشتر از ماه قبل بود. در ایالات متحده ، گمانه زنی ها درباره پایان دادن به رویکرد فعلی بانکداری مرکزی ، اما معاون رئیس جمهور آژانس ، ریچارد کلاریدا گفت که با وجود رشد ضعیف اشتغال و افزایش تورم ، فدرال رزرو رویکرد خود را برای حفظ سیاست فعلی خود تغییر داده است. . ایجاد نشده است.

با پیشرفت برنامه واکسیناسیون ، امیدها برای بهبود سریع اقتصاد اروپا تقویت شد. کمیسیون اروپا در یک گزارش اصلاح شده گفت که چشم انداز رشد اقتصادی منطقه یورو را از 3.8 به 4.3 درصد افزایش داد. انتظار می رود متوسط ​​تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری به اپیدمی بازگردد. به گفته این آژانس ، تاکنون حدود 1 تریلیون دلار در بودجه های فدرال هزینه شده است تا تأثیر تاج بر اقتصاد را کاهش دهد.

رنمینبی و یورو روز خوبی برای دلار دارند. رنمینبی پس از یک دوره بد از سال 2015 تا 2017 در سال 2018 وارد یک مسیر صعودی در برابر دلار شد و تاکنون این مسیر را تا حدی حفظ کرده است. نرخ ارز فعلی بالاترین ارزش یوان در برابر دلار از سال 2018 است. شاخص CFAT که ارزش رنمینبی را برای 23 ارز مختلف اندازه گیری می کند ، به بالاترین سطح در سه سال گذشته رسیده است. یورو بالای 1.2 دلار باقی ماند.

دلار از ابتدای سال جاری تحت فشار زیادی قرار داشته و ارزش آن برای اکثر ارزهای اصلی جهان افت چشمگیری را تجربه کرده است. دلایل زیادی برای نگرانی از وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده وجود دارد ، جایی که تورم و بیکاری علت اصلی آن هستند. در حال حاضر ، ارزش دلار برای شش ارز اصلی جهان در پایین ترین سطح در دو ماه گذشته است و در برخی از ارزها بدتر می شود. به عنوان مثال ، ارزش رنمینبی در برابر دلار در بالاترین سطح از سال 2018 است. .

طبق برخی گزارش ها ، نسخه هندی جهش ویروس کرونا به انگلیس و آلمان گسترش یافته است. شیوع این گونه در انگلیس و سایر کشورهای اروپایی خبر بدی خواهد بود ، خصوصاً اکنون که بسیاری از آنها کاهش روزانه عفونت را ثبت کرده اند. انگلیس از نظر واکسیناسیون پیشرو در اروپا است. وضعیت در شرق همچنان قابل توجه است و انتظار می رود که بار اصلی رشد اقتصادی اتحادیه اروپا و منطقه یورو در سه ماهه دوم سال جاری همچنان بر دوش کشورهای غربی و شمال اروپا باشد.

وزارت بازرگانی اعلام کرد ، برخلاف انتظار تحلیلگران بازار کار ، نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد جهان در پایان آوریل افزایش یافت و به 6.1 درصد رسید. این نرخ بیکاری 0.1 درصد کمتر از ماه قبل است و بالاترین نرخ بیکاری در ایالات متحده در دو ماه گذشته است. نرخ بیکاری ایالات متحده از آوریل گذشته ، زمانی که نرخ بیکاری ایالات متحده به بالاترین سطح 14.8٪ رسیده است ، همچنان در حال کاهش است. در این دوره ، جمعیت بیکار به طور قابل توجهی به 9 میلیون و 810 هزار نفر نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

خبر خوب برای اقتصاد ایالات متحده ، به خصوص با نرخ نگران کننده ، این است که تعداد مزایای بیکاری در ایالات متحده از 49،000 به 498،000 در اوایل ماه مه نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. تا الان در 12 ماه گذشته براساس وزارت کار ایالات متحده ، نیویورک ، فلوریدا ، کالیفرنیا و تگزاس مناطقی بودند که مزایای بیکاری در آنها بیشتر کاهش یافت.

خبر خوب برای اقتصاد اروپا این است که رشد تجارت در اتحادیه اروپا در پنج ماه گذشته تا پایان ماه آوریل به اوج خود رسیده است. با این وجود ، اگر تورم کالا به دنبال افزایش تقاضا افزایش یابد ، تورم ممکن است افزایش یابد. تورم ممکن است افزایش یابد ، به خصوص که تورم در بسیاری از کشورها از جمله آلمان ، بزرگترین اقتصاد اتحادیه های کارگری زیاد است. بانک مرکزی.

فدرال رزرو ایالات متحده در گزارش خود اعلام کرد که اپیدمی کرونا بیشترین تأثیر منفی را بر وضعیت زندگی افراد با سطح تحصیلات پایین و افرادی که مجبور به کار طولانی هستند می گذارد. جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو گفت که اقتصاد در حال بهبود است قبل از شیوع ویروس کرونا و او انتظار دارد با تقویت رشد اقتصادی شغل بیشتری داشته باشد. طی پنج ماه گذشته ، نرخ بیکاری ایالات متحده در حال کاهش است و دوباره از نسبت دو رقمی خارج شده است.

نشانه هایی وجود دارد که مهلت لغو کمک مالی بانک مرکزی برای کرونا در حال پایان یافتن دوره تصدی آن است. رابرت کاپلان ، رئیس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در دالاس ، گفت که او به زودی با بانکداران مرکزی در مورد مسیر آینده سیاست صحبت خواهد کرد. حتی در اروپا ، لوئیس گیندوس ، معاون رئیس بانک مرکزی اروپا ، گفت که وقتی سطح واکسیناسیون به سطح قابل قبولی رسید و رشد اقتصادی به ثبات رسید ، بانک مرکزی برنامه فعلی خود را متوقف می کند.

تا به امروز ، بیش از 161 میلیون 61،787 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 3 میلیون ، 35،52،950 نفر فوت کرده اند. بیشترین تلفات در میان کشورها 597،871 در ایالات متحده ، 428،256 در برزیل ، 262،044 در هند ، 219،590 در مکزیک و 127،651 در انگلیس بوده است.

مازن عیسی ، استراتژیست ارشد مالی در تدی اوراق بهادار ، گفت: “ترس از افزایش تورم یکی از عوامل اصلی جلوگیری از رشد بیشتر دلار است. اگر بازده اوراق قرضه کاهش یابد ، دلار چیزهای زیادی در مورد ارز مطمئن تر خواهد گفت. بانک مرکزی فعلی آن است موضع ادامه دادن به سیاست حمایت گرایانه برای جلوگیری از رشد دلار است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز در 0.0735 بسته شد که نسبت به روز گذشته 0.05 درصد رشد داشت و به 0.0735 رسید.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1110 دلار اعلام شده است. (نرخ های فوق براساس زمان بسته شدن بازار ارز نیویورک محاسبه می شود.)

واحد پول اروپا

در جلسه معاملات اخیر ، پوند با افت 0.16٪ معامله در 1.403 دلار شد. یورو پس از انتقال به کانال 1.20 با 0.03٪ کاهش به 1.207 دلار رسید.

واحد پول آسیا

در بازار ارز آسیا دلار با افزایش 0.08٪ به 109،464 ین رسید. در مقایسه با واحد پول استرالیا ، هر دلار آمریکا با 1.293 دلار مبادله می شد. نرخ دلار نیز به یوان چین 6.451 یوان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا