بین الملل

دیدار نخست‌وزیر انگلیس با رهبر مخالفان بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک ، نخست وزیر انگلیس در دیدار با رهبران اپوزیسیون بلاروس تاکید کرد که لندن با سران مخالفان بلاروس برای سرنگونی دولت “الکساندر لوکاشنکو” همکاری می کند.

به گزارش گاردین ، ​​بوریس جانسون ، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه در لندن اعلام کرد که از سوتلانا تیانوفسکایا ، رهبر مخالفان بلاروس حمایت می کند.

جانسون گفت لندن از تلاش های تیکانوفسکایا برای مبارزه با نقض جدی حقوق بشر حمایت می کند. وی گفت: “ما با شما هستیم و از آنچه شما انجام می دهید حمایت می کنیم.” ما متعهد به حفاظت از حقوق بشر و جامعه مدنی در بلاروس هستیم. “

سیهانوفسکایا پس از اعلام حمایت جانسون گفت: “درک این نکته مهم است که یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از بلاروس حمایت می کند.”

جانسون تاکید کرد که لندن به شدت از رهبران اپوزیسیون لوکشنکو حمایت می کند. جانسون همچنین به سرعت تحریم ها علیه دولت بلاروس در هفته های اخیر از جمله پس از سقوط هواپیما در مینسک اشاره کرد.

به گزارش گاردین ، ​​انتظار می رود دولت بریتانیا برای افزایش حمایت از مخالفان لوکاشنکو بر بلاروس فشار بیاورد.

وال استریت ژورنال اخیراً گزارش داده است که دولت جو بایدن رئیس جمهور بلاروس و تحریم های اقتصادی جدید علیه رئیس جمهور بلاروس را در نظر دارد. تحریم های جدید ، همراه با اقدامات تنبیهی دولت آمریکا در اوایل سال جاری ، با هدف انزوای بیشتر لوکاشنکو در پی ناآرامی های ملی انجام می شود.

به نوشته این روزنامه ، چیخانوفسایا اخیراً با مشاور سیاست خارجی بایدن ، جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی و آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه دیدار کرده است.

به گفته مقامات وزارت خارجه آمریکا ، دستیار سیخانوفسکایا گفته است که تحریم های جدید آمریکا علیه بخش نفتی بلاروس و صنعت نفت اعمال می شود.

افزایش فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا بر بلاروس و الکساندر لوکاشنکو در حالی صورت گرفت که کشورهای غربی به دنبال بهانه های جدیدی برای افزایش فشار بر بلاروس پس از ناکامی در سرنگونی دولت بلاروس از طریق اعتراضات و کودتا بودند.

اما با وجود فشارهای غرب بر بلاروس ، حمایت روسیه از همسایگان و متحدانش همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام.


دکمه بازگشت به بالا