بین الملل

رئیس جمهوری کلمبیا به دنبال اجرای قوانین سختگیرانه علیه اعتراضات

منتقدان این قانون را جرم انگاری اعتراضات می دانند که رئیس جمهور کلمبیا سعی دارد قانون جدیدی را برای افزایش مجازات زندان به دلیل خرابکاری و سایر اقدامات مشابه در اعتراضات به کنگره وارد کند.

طبق قوانین کلمبیا ، مجازات های خرابکاری شامل مسدود کردن جاده ها و حملات پلیس در اعتراضات از جمله تا هشت سال زندان است ، اما رئیس جمهور ایوان دوکو در مورد اینکه قانون جدید چه مدت دوام خواهد آورد ، اظهار نکرده است.

“ما شاهد بسیاری از اقدامات خرابکارانه در طول اعتراضات در کشور هستیم ، از جمله تخریب زیرساخت های عمومی ، سوزاندن شوراهای شهر و حمله به نیروهای امنیتی و پلیس. بنابراین ما باید اقدامات قاطع تری انجام دهیم.” خبرنگار.

از اواخر آوریل سال جاری ، کلمبیا شاهد اعتراضات ضد دولتی در سراسر کشور بوده است ، اما بیشتر مسالمت آمیز است.

البته این اعتراضات از مخالفت با اصلاحات جدید مالیاتی آغاز شد که از دستور کار خارج شد ، اما معترضان بعدا خواستار درآمد اساسی تر ، فرصت های جوانان و پایان خشونت پلیس شدند.

اگرچه اعتراضات در بسیاری از مناطق اصلی شهری به پایان رسیده است ، اما اعتراضات در مقیاس کوچک در مناطق دیگر همچنان ادامه دارد ، مانند پایتخت ، بوگوتا ، جایی که درگیری بین پلیس و معترضان گزارش شده است.

سیاستمداران مخالف رئیس جمهور را به جرم انگاری اعتراضات متهم کردند ، زیرا عضو سابق حزب چپ گرای FARC “کمون” گفت که قانون جدید پیشنهاد شده توسط دوکو باعث می شود که اعتراضات جنایی باشد و به مردم حقوق ببخشد. برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز. در قانون اساسی ملی ، ما حق راهپیمایی و تظاهرات مسالمت آمیز را داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا