عمومی

رئیس جمهور باید کتابخوان باشد

1- بنابراین من اول کلمه آخر را می گویم. من بعنوان یک فعال فرهنگی ، معتقدم رئیس جمهور آینده باید یک خواننده حرفه ای و علاقه مند در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه باشد. بنابراین ، من با تمام فعالان رسانه ای و فرهنگی در سراسر کشور اشتراک می کنم و از نامزدهای ریاست جمهوری می خواهم علاوه بر برنامه های انتخاباتی خود در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و معیشتی ، برنامه هایی در زمینه فرهنگ ، به ویژه کتاب و کتابخوانی ارائه دهند. ..

2- در اولین گام های انقلاب و در 12 انتخابات ریاست جمهوری گذشته ، نامزدها معمولاً به بحث در مورد مسائل فرهنگی ، به ویژه کتاب و کتابخوانی توجه نمی کردند ، اما برای توسعه فرهنگ مطالعه نیز برنامه ریزی نمی کردند. رهبر ، آنها صریحاً گفتند:
“من فکر می کنم اگر فرهنگ مطالعه را در سراسر کشور گسترش دهیم و همزمان تولید کتاب را به خوبی گسترش دهیم ، بیشتر تعهدات فرهنگی دولت جمهوری اسلامی انجام می شود.” این باید کتابی در مورد مهمترین تعهدات فرهنگی دولت جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ کتابخوانی کشور باشد.

3- شهروندان کشوری که رئیس جمهور آنها به آب و نان و همچنین اندیشه ، فرهنگ و کتابشان که آب و نان روح مردم است علاقه مند هستند ، مطمئناً از هر لحاظ توانایی خواهند داشت. از طرف دیگر دانش یک توانایی است. کتاب و کتابخوانی به افزایش درک فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه کمک می کند زیرا کتاب یک عنصر تمدن و نیروی محرکه توسعه است و می تواند باعث بهبود نگرش و سبک زندگی ، سبک زندگی ، رفتارها و الگوهای اجتماعی شود. این ثابت شده است. در نتیجه ، برای ایجاد جامعه خلاق ، پویا ، پر جنب و جوش ، امیدوار و راضی کننده ، عنصری از تمدن و نیروی محرکه توسعه ، فرهنگ و ارتقا باید محور برنامه های مدیران عالی کشور قرار گیرد.[ رئیس‌جمهور]واقع شده.

4- جریان کتاب در ایران آرام است و رئیس جمهور می تواند از موقعیت خود به عنوان رسانه ای فراگیر و تأثیرگذار برای ایجاد موجی از علاقه مردم به مطالعه ، موجی از مطالعه و تجدید فرهنگ اجتماعی استفاده کند. برای این منظور ، رئیس جمهور باید یک خواننده حرفه ای شود و در دوران ریاست جمهوری وی ، باید تمام تلاش خود را برای توسعه فرهنگ مطالعه و تشویق علاقه مردم به فرهنگ مطالعه و کتاب به عنوان یک کالای مهم و مهم فرهنگی انجام دهد.

5- من معتقدم که مرحله دوم انقلاب اسلامی مرحله کتاب و کتابخوانی است ، برای رسیدن به هدف بیانیه مرحله دوم انقلاب اسلامی ، کتاب و کتابخوانی می تواند محور باشد و رئیس جمهور آینده می تواند انقلاب با کتاب مرحله دوم اکنون که نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رقابت را آغاز کرده است ، فرصتی عالی برای داوطلبان است که رابطه و میزان مطالعه خود را در بحث کتاب ، برنامه های حوزه کتاب و برنامه های خود برای تبلیغ کتاب و موارد دیگر اعلام کنند. برنامه شما برای بهبود معیشت ، اشتغال ، ازدواج ، مسکن ، بورسیه تحصیلی ، افزایش یارانه های زندگی برای جامعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابخوانی چیست؟
به نظر من ، این می تواند یکی از مهمترین و داغترین سوالات بحث انتخاباتی باشد. فراموش نکنیم که اگر کتاب و مطالعه خوب باشد ، مردم و جامعه از هر لحاظ خوب خواهند بود.

* خراسان رضوی ، دبیرکل کتابخانه عمومی

دکمه بازگشت به بالا