بین الملل

رئیس رژیم صهیونیستی ممکن است به ترکیه سفر کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل به زودی به ترکیه سفر می کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس میز ترکیه برای یک وب سایت خبری خاورمیانه از قول اردوغان می گوید.

اردوغان ساعاتی پیش از ایده انتقال گاز اسرائیل به اروپا از طریق ترکیه استقبال کرد. وی گفت: اگر گاز اسرائیل به اروپا برود، تنها از طریق ترکیه خواهد رفت.

ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال 2016 پس از سال ها تنش در مورد واردات گاز رژیم صهیونیستی مذاکره کردند، اما به دلیل خشم آنکارا از اقدامات غیرانسانی تل آویو در بیت المقدس و غزه، این مذاکرات به شکست انجامید.

در آن زمان، دولت دونالد ترامپ از پروژه خط لوله برای انتقال گاز رژیم صهیونیستی به اروپا از طریق قبرس حمایت کرد. هفته گذشته، دولت جدید آمریکا بی سر و صدا حمایت خود را از این طرح لغو کرد و در نامه ای غیررسمی به دولت یونان دلایل این اقدام را توضیح داد.

دولت بایدن در آن یادداشت مدعی شد که این پروژه جرقه تقابل بین ترکیه و “کشورهای منطقه” را به همراه خواهد داشت و آن را عامل تنش و بی ثباتی در منطقه خواند.

ترکیه و رژیم صهیونیستی از ماه می 2018 سفیری نداشته اند. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که آنکارا سفیر اسرائیل را به بهانه افزایش حملات صهیونیست ها به غزه و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس، اخراج کرد.

انتهای پیام/



لطفا این را در صفحه اول پیشنهاد دهید.

دکمه بازگشت به بالا