فرهنگی

راز مجسمه ناتمام «میکل‌آنژ» مشخص شد

کارشناسان مرمت می گویند که کار معروف میکل آنژ به دلیل نقص مرمر ناتمام مانده است.

به گزارش گزارشگر یک و به نقل از رویترز، در جریان بازسازی مجسمه معروف میکل آنژ به نام «سوگ بدن مسیح»، کارشناسان نقص هایی را در حکاکی مرمری که برای ساخت آن استفاده شده بود، پیدا کردند. به دلیل نقص سنگ بود که «میکل آنژ» سنگ مجسمه را ناتمام رها کرد.

این مجسمه مسیح (ع)، مریم باکره (س)، مریم مجدلیه و مردی را پس از پایین آوردن جسد مسیح (ع) از صلیب به تصویر می کشد. اعتقاد بر این است که چهره مرد در مجسمه خود میکل آنژ است.

    مجسمه ناتمام میکل آنژ فاش شد

تصویری از شکاف های کوچک در سنگ

در این پروژه مرمتی مشخص شد که این قطعه 2700 کیلوگرمی مرمر دارای رگه های متعدد و ترک های کوچک است. به گفته کارشناسان، شاید به همین دلیل است که میکل آنژ تصمیم گرفت ساخت این مجسمه را متوقف کند.

میکل آنژ در ابتدا قصد داشت مجسمه را در کنار مقبره خود قرار دهد، اما تنها چند سال پس از شروع مجسمه سازی در حدود سال 1500، این هنرمند 75 ساله تصمیم گرفت این شاهکار را دور انداخته و از آن به عنوان هدیه برای خدمتکار خود استفاده کند. . خادم بعداً مجسمه را به یک بانکدار فروخت.

کارشناسان مرمت نتوانستند اثری از ضربات چکش بیابند، بنابراین می توان استنباط کرد که فرضیه معروف که میکل آنژ سعی کرد با ناامیدی مجسمه را از بین ببرد، اشتباه بوده است.

پروژه بازسازی در سال 2019 آغاز شد، اما چندین بار به دلیل همه گیری ویروس کرونا متوقف شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا