فرهنگی

راندن با باک های خالی!

انتخابات ، تقلب در انتخابات در فرانسه ، افزایش مالیات در ایالات متحده ، بحران حمل و نقل در انگلستان و تأثیر ویروس کرونا بر افراد سیگاری از مهمترین عناوین اصلی امروز جهان هستند.

به گزارش گزارشگر یک ، به نقل از مهمترین روزنامه جهان ، آلبرت کوچویی گوینده پیشکسوت رادیو در تفسیر مهمترین اخبار روز شنبه 1 اکتبر گفت:

حضور آلمان در انتخابات اصلاحات

روزنامه آلمانی De Welt نوشت که “نتایج انتخابات آلمان نشان داد که حضور جوانان مentialثر و رو به رشد را می توان احساس کرد”. آنها برای اصلاح به صندوق رأی مراجعه کردند. ظهور سوسیال دموکراتها پس از سالها انزوا از سیاست گواه این امر است.

بی نظمی های مالی در انتخابات فرانسه
روزنامه فرانسوی لوموند نوشت ، نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه به دلیل سوء استفاده مالی در کمپین انتخاباتی قبلی فرانسه به یک سال زندان محکوم شد.

شکست جو بایدن

وال استریت ژورنال همچنین نوشت: جو بایدن گفت که مرز آمریکای جنوبی بسته شده است. اما این درست نیست. در همین حال ، او نتوانست دموکرات ها را در مورد افزایش مالیات ایالات متحده متحد کند.

درخت مالیات آمریکا

اکونومیست طرحی از سباستین تیبالت منتشر کرد. این درخت دارای نقشه آمریکایی در بالا است و شخصی (احتمالاً بایدن) دارد درخت را تکان می دهد و اسکناس می اندازد. دو دست ساختمان کنگره آمریکا را وارونه کرده و اسکناس ها را مانند قیف جمع آوری می کند. اکونومیست درباره طرح مالیاتی دموکرات ها صحبت می کند اما با توجه به اینکه مالیات جدید ثروتمندان آمریکایی را هدف قرار می دهد ، راههای فرار قدیمی به مراقبت از آنها ادامه می دهد. مالیات زیاد در ایالات متحده طی 30 سال گذشته تا کنون اولین گام در این راستا است. پس از افزایش مالیات ، ایالات متحده از دوران کلینتون کاهش یافته است.

بحران حمل و نقل انگلستان

روزنامه اسپانیایی El Pais می نویسد: “دولت انگلیس در بحران است و نمی تواند بحران بنزین را مدیریت کند.” نخست وزیر سابق بلر نوشت که مسائل پیش پا افتاده مانند بحران بنزین می تواند نخست وزیر را ناراحت کند. در بحران سوخت ، ما می خواستیم در صورت لزوم به ارتش هشدار دهیم. اکنون بوریس جانسون نگران بحران بریتانیا است. با این حال ، گزارش شده است که سوخت به پمپ بازگشته است. همه گیری ویروس کرونا و عدم حضور رانندگان کامیون به بحران سوخت ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دامن زد.

فایننشال تایمز می نویسد: بریتانیا می گوید مشکل کمبود بنزین نیست ، بلکه گرسنگی رانندگان کامیون است. بریتانیا از تابستان زمانی که دستمزد بالاتر و شرایط بهتر وعده داده شده بود دچار چنین بحرانی شده بود ، اما هیچ راه حلی وجود نداشت. رانندگان کامیون در انگلستان رانندگان حرفه ای نیستند. دولت 150 راننده را آماده می کند تا پشت کامیون بنشینند. منتقدان با بدبینی می گویند. بحران سوخت یعنی رانندگی با باک خالی!

حاشیه اخبار امروز:

سیگاری ها و کرونا

گاردین گزارش داد که “احتمال آلوده شدن افراد سیگاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیامدهای این همه گیری کاهش یافته است.” شایعات به شدت پخش شد. یک مطالعه جدید از دانشگاه آکسفورد توسط یک تیم پزشکی به سرپرستی دکتر اشلی کلیفت خلاف این را می گوید. 60 تا 80 درصد از افراد سیگاری بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس قلب در بیمارستان ها جان خود را از دست دادند که بیشتر آنها در نتیجه یافته های جدید بوده است. تحقیقات بیشتر در مورد شایعات قبلی نشان داده است که برخی از تولیدکنندگان دخانیات سوخت رسانی کرده اند و البته پول مبادله کرده اند. این مطالعه جدید بر اساس نظرسنجی از صدها نفر با اطلاعات بانک انگلستان به این نتیجه رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا