اقتصادی

رانندگان بدحساب سد راه الکترونیکی‌شدن عوارض آزادراهی

مردم برای پرداخت عوارض بزرگراه ها به صورت آنلاین یک هفته فرصت دارند و جریمه هر عوارض بزرگراه 40000 تومان است اما با وجود پیامک های مکرر ، آنها هنوز جریمه را ترجیح می دهند و عوارض الکترونیکی را دشوارتر می کنند.

به گزارش گزارشگر یک ، بیش از دو سال از تعهد دولت به عوارض الکترونیکی می گذرد ، اما من هنوز چیزی در مورد آن نشنیده ام و مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته ، بزرگترین مانع تحقق عبور رانندگان بد از بزرگراه الکترونیکی است. . ، حق الزحمه پرداخت نکنید.

جالبتر اینکه ، این رانندگان بارها و بارها پیامکی هشدارآمیز برایشان ارسال شد مبنی بر اینکه اگر در مدت زمان مشخص و در مدت مشخص شده عوارض بزرگراه خود را پرداخت نکنند ، باید برای هر کدام 40 هزار تومان جریمه پرداخت کنند. این حساب های سرکش همچنان به کار خود ادامه می دادند و به این موضوع توجه نمی کردند و برخی از این رانندگان حتی پس از جریمه شدن نیز عوارض خود را پرداخت نمی کردند.

بر اساس اطلاعات دریافتی به خبرنگاران گزارشگر یک ، علی رغم اینكه پس از تعیین جریمه برای رانندگانی كه تا یك هفته جریمه ای پرداخت نمی كنند ، عوارض دریافت شده است ، برخی از رانندگان همچنان در محاسبات غلط اصرار دارند و دلیل آن نیز مشخص نیست.

به عنوان مثال ، در بزرگراه تهران – قم ، که عوارض حدود 1000 تومان است ، مردم باید صبر کنند و وقتی عوارضی در این مسیر وجود دارد ، متوقف شوند ، عوارض را به باجه پرداخت کنند و مسیر را دوباره ادامه دهند. پرداخت الکترونیکی ، این نرخ عوارض عدم پرداخت مردم بیش از 60 reached رسیده است.

البته پس از توافق دولت و اداره راه و شهرسازی با پلیس و اعلام كرد كه اگر پس از یك هفته عوارض پرداخت نكنید ، باید به ازای هر نفر 40 هزار تن جریمه بپردازید. با این وجود ، آمار نشان می دهد كه در در مسیرهایی مانند بزرگراه تهران-قم ، 25٪ از مردم هنوز عوارضی پرداخت نمی کنند و توجهی نمی کنند. حتی بعد از جریمه شدن! بدیهی است که آنها هنوز جریمه را به صرف چند دقیقه در هفته پرداخت این عوارض از طریق سیستم ها و برنامه های مختلف معرفی شده برای این منظور ترجیح می دهند.

در همین حال ، بسیاری از سرمایه گذاران و مجریان بزرگراه های مختلف در برابر عوارض الکترونیکی در بزرگراه ها مقاومت می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا