اقتصادی

راه‌اندازی بانک آف شور در جزیره کیش

دبیر شورای عالی منطقه ویژه اقتصادی با همکاری بانک مرکزی از راه اندازی بانک فراساحلی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک، سعید محمد در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و سیزدهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری، اظهار کرد: در سال 1380، در سال 1394 در سال 1390 در سال 1395 به پایان رسید. بانک ها، بیمه ها و بورس ها میدان نبرد اقتصادی با دشمن هستند و فعالان منطقه باید بدون توجه به منافع جزیره، تاب آوری کشور را افزایش دهند. تحریم ها البته آزاردهنده است اما بخشی از مشکلات کشور ناشی از رفتار نامناسب و جزیره ای بودن است.

وی همچنین از بخش‌های دولتی و خصوصی خواست تا با همکاری یکدیگر ویژگی‌های اقتصادی کشور در راستای منافع ملی باشد.

استراتژی منحصر به فرد منطقه ای

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور به تشریح رویکرد منطقه آزاد پرداخت. در حال حاضر 8 منطقه و 30 منطقه فعالیت اقتصادی با سرمایه گذاری در سایر مناطق آزاد در سال جاری وجود دارد که 45 منطقه را تشکیل می دهد. درصد اقتصاد ملی ما هستیم.

محمد توضیح داد و تاکید کرد که هر منطقه بر اساس چیدمان همان منطقه برخورد می شود. هر رشته اهداف خاص خود را دارد. استراتژی مشخصی در همه زمینه ها وجود دارد که به زودی اعلام می شود.

وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری در سایت دبیرخانه بارگذاری شده و بیش از 150 فرصت سرمایه گذاری معرفی شده است. از سرمایه گذاری سرمایه گذاران محترم استقبال می کنیم.

دسترسی به منطقه آزاد نسل 7

دبیر شورای عالی منطقه آزاد ویژه اقتصادی گفت: بیش از 870 شعبه موسسات مالی در منطقه آزاد مستقر هستند. ما در حال حاضر در Gen 1 (تجاری محور) و Gen 2 (تولید گرا) هستیم و هیچ یک از این مؤلفه ها به متریک مطلوب نرسیده اند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء به 3G خدمات محور، گفت: بانک فراساحلی در سطح اقتصاد ملی است و این بانک به صورت پایلوت در جزیره کیش راه اندازی می شود. بانک مرکزی.» آماده سازی ها در حال انجام است، همچنین با سازمان های بورس همکاری می کنیم تا زمینه راه اندازی یک بورس بین المللی را فراهم کنیم.

محمد با تاکید بر اینکه برنامه های عملیاتی برای رسیدن به نسل چهارم (پایگاه دانش) در حال پیگیری است، توضیح داد. .

وی همچنین به تشریح منطقه آزاد نسل ششم پرداخت. نسل ششم منطقه آزاد فراتر از مرزهای ملی است، منطقه آزاد که از طریق دیپلماسی با کشورهای همسایه ایجاد شده و درخواست هایی از آنها دریافت کرده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی به ایجاد مناطق آزاد مشترک با چین به عنوان مثال در قالب توافقنامه شانگهای یا در اوراسیا بر اساس توافقنامه اوراسیا ادامه داد.

محمد ادامه می دهد: Gen 7 همان هوش مصنوعی است که بلاک چین در دستور کار است.

رمز عبور کشور را ایجاد کنید

وی همچنین بر حمایت از ارزهای دیجیتال با پشتیبانی از قابلیت‌های ارزهای دیجیتال و بسترهای مبادلات دیجیتال تاکید کرد. او گفت:

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا