اجتماع

راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام تسهیلات مستمری بگیران ظرف هفته آتی/افزایش مبلغ «وام» به ۷ میلیون

رئیس آژانس تأمین اجتماعی فرهنگ و امور اجتماعی با اعلام جزئیات دریافت تسهیلات قرض الحسنه برای مستمری بگیران تأمین اجتماعی ، از راه اندازی و فعال سازی سامانه ثبت تسهیلات الکترونیکی طی هفته آینده خبر داد.

علی جهانی در مصاحبه با گزارشگر یک ، وی روند اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی را تشریح کرد و در این زمینه گفت: سال گذشته حدود 340،000 نفر از امکانات قرض الحسنه بهره مند شدند.

وی افزود: مبلغ وام قرض الحسنه با نرخ سود 4 درصد در سال جاری به 7 میلیون تومان رسید و به 5 میلیون تومان رسید و 400 هزار نفر می توانند از این امکان استفاده کنند.

رئیس دفتر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه 260 میلیارد تومان برای این منظور تخصیص یافته است ، از راه اندازی سامانه الکترونیکی ویژه برای هفته آینده خبر داد و گفت: این سامانه برای تسهیل ثبت نام در نظر گرفته شده است. بازنشستگان بازدیدهای بانکی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

جهانی افزود: “این سیستم بستری برای ثبت درخواست ها و واریز وام است و اولویت با کسانی است که هنوز وام دریافت نکرده اند.” البته مستمری بگیرانی که وام را می گیرند و به صورت اقساطی پرداخت می کنند ، نمی توانند دوباره درخواست وام کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا