عمومی

راه شهید فخری‌زاده با قوت ادامه می‌یابد

وزیر دفاع امیر حاتمی با اشاره به جزئیات ترور شهید محسن فخری زاده در پیوند ویدیویی به این شبکه گفت: “شهید فخری زاده هنگام سفر به تهران هدف عملیات تروریستی قرار گرفت. جراحی. متأسفانه وی و دو نفر از همکارانش مجروح و به بیمارستان منتقل شدند اما متأسفانه کار کادر پزشکی بی نتیجه ماند و آقای فخری زاده به شهادت رسید.

او اضافه کرد. بر اساس گزارشی از سایت تیم وی ، ابتدا اتومبیل وی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و اندکی پس از آن ، یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در نزدیکی آن منفجر شد و در همان زمان ، تیراندازی رخ داد. » در پایان تمام جراحات وارده به وی منجر به شهادت وی شد.

وزیر دفاع در مورد دلایل انتخاب فخری زاده به عنوان هدف ترور تروریستی گفت: وی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری های دفاعی است ، دارای اعتبار علمی و سابقه طولانی در نوآوری دفاعی کشور است. آنها دانش آموزان زیادی را تربیت و پرورش داده اند و کارهای آنها در زمینه دفاعی فوق العاده و آموزنده است.

امیر حاتمی در ادامه گفت: وی یکی از پیشگامان در زمینه پاسخ گویی کرونا نیر است و گروه مدیریت وی به طور فعال در تولید کیت های تشخیص تاج نقش داشته است. وی عنصری م inثر در نوآوری دفاعی بوده و در گامهای موثر و طولانی برای دولت ایران به هدف دشمنان در همه جا تبدیل شده است. دفاع ، میدانی که برای مردم ایران کاملاً مثر است ، همیشه مورد توجه و حمله دشمن قرار گرفته است.

وزیر دفاع گفت شهید دکتر فخری زاده دانشمند برجسته ای بود ، اما متواضع و بسیار مخلص بود. “ما کارهای بزرگ و برجسته ای در زمینه دفاع ، به ویژه در زمینه لیزر در دفاع می دانیم. آنها کار بزرگی انجام داده اند.”
امیر حاتمی گفت: “از آنجا که ما دیدیم اقدامات بزرگی در تولید واکسن کرونا انجام شده است ، این مصر بود که باید از آنچه در دفاع انجام می دادند برای کمک به افراد در زمینه های مختلف استفاده شود.”

امیر حاتمی گفت: “یکی از مشکلات جدی در زمینه دفاع ، موضوعات دفاع شیمیایی ، میکروبی و هسته ای است که تهدیدات دشمن با آن روبرو است. دشمن ما مسائل دفاع هسته ای ، میکروبی و شیمیایی آمریکایی ها و وزارت دفاع است که اولین حمله هسته ای جهان را انجام داده اند.” گفت این یک مسئله مهم و به روز است ، وی از طریق رشته خود دفاع هسته ای را مدیریت کرد ، خدمات وی از این طریق عالی است ، مطمئناً همکاران و دانشجویان وی مسیر خود را فعالانه ادامه خواهند داد و در تحقیقات دفاعی و دفاعی دخالت نخواهند کرد. شد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش برای تضعیف دولت ایران است و “این فکر می کنم این شهادت مربوط به شهادت شهید سلیمانی است و این جنایت نیز بخشی از رمز و راز دشمن برای تضعیف دولت ایران و دشمن است”. گفت هدف او ارتکاب جرم است.

امیر حاتمی گفت: نیروهای دشمن دکتر فخری زاده را به شهادت رساندند. زیرا او دانشمند برجسته و کارآمدی بود. اطمینان داریم که برکت خون شهید با قدرت و سرعت بیشتری این مسیر را طی خواهد کرد و بن بست برای ما گشوده خواهد شد.

“ترور این دانشمند بزرگترین ناامیدی دشمن است. وقتی آنها نمی توانند با توسل به شوراهای امنیتی و تحریم ها جلوی پیشرفت دولت ایران را بگیرند ، همیشه برای ترور دانشمندان برای رسیدن به اهداف شیطانی خود به این ترفند ناجوانمردانه متوسل می شوند. “او اضافه کرد.

فریدون عباسی ، رئیس کمیته انرژی کنگره گفت: “دکتر فخری زاده یکی از دانشمندان برجسته هسته ای در ایالات متحده است و دشمن سالهاست که قصد ترور وی را دارد.”

عباسی با اشاره به شخصیت برجسته علمی و انسانی شهید فخری زاده گفت: دشمنان جمهوری اسلامی با حذف چهره های کارآمد و علمی در تلاشند تا از پیشرفت جمهوری اسلامی جلوگیری کنند.

عابدینی ، کارشناس رسانه نیز گفت: “رسانه هایی که شریان های اطلاعات در دست سیستم حاکم هستند ، عموماً برای ساختن هسته اصلی واقعیت کار کرده اند.” شهید فخری زاده در واقع در زمینه های شیمی ، دفاع میکروبی و هسته ای فعالیت می کرد. ما می دانیم که ایران دائماً به دلیل استفاده از سلاح های کشتار جمعی مورد انتقاد قرار می گیرد ، اما در آموزه های جمهوری اسلامی ، سلاح های کشتار جمعی جایی ندارند و طبق گفته پاتوا رهبر معظم انقلاب ممنوع است و آژانس انرژی اتمی 40 گزارش تهیه کرده است. در برنامه اصلی هیچ انحرافی وجود ندارد.

آبه دینی گفت که رسانه های حاکم در تلاشند تا ترور را توجیه کنند. وی ادامه داد: ترور اصل مخالفت با جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی است و جمهوری اسلامی طی 41 سال گذشته همیشه قربانی ترور بوده است.

یک کارشناس رسانه گفت: “مهم این است که صنعت شهدا در جمهوری اسلامی با شهادت نخبگان علمی متوقف نخواهد شد.”

سما زاد ، تحلیلگر استراتژیک ، این ترور را محکوم کرد و گفت: “منشأ این ترور شرم آور از یک جلسه سه جانبه بین عربستان سعودی بین پمپئو و نتانیاهو ، رئیس موساد و ولیعهد عربستان سعودی ناشی می شود.”

کارشناسان گفتند که جمهوری اسلامی قطعاً انتقام خون شهدا را خواهد گرفت. “ایالات متحده توانایی مشارکت در جنگ در خاورمیانه را ندارد.”

دکمه بازگشت به بالا