عمومیگزارشگر کسب و کار

راه های افزایش انرژی برای درس خواندن

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که فردا در حالی که باید درس بخوانید، کار امروز را رها کنید؟ مطمئنید اگر بیشتر تلاش می کردید نمرات بهتری می گرفتید؟ اگر چنین است، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از افراد یک بار در زمان تحصیل با چنین مشکلاتی مواجه می شوند. این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه میل به مطالعه را تقویت کنید، خیال پردازی را کنار بگذارید و سخت مطالعه کنید.

روش 1: بر موانع غلبه کنید

1. کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و به مطالعه بروید

مشغله کاری را متوقف کنید و شروع به یادگیری کنید – اراده یادگیری را تقویت کنید

بله، خیلی آسان است که مدام به خودتان بگویید: «یک ساعت دیگر شروع می‌کنم». کلمه را چند بار تکرار می کنی و ناگهان نگاه می کنی و می بینی که تمام روز رفته است. اگر واقعاً نیاز به مطالعه سخت دارید، معطل نکنید. هر کاری که انجام می دهید را متوقف کنید، یک دفترچه و کتاب بردارید و برای مطالعه به یک مکان آرام بروید. کار خود را با عباراتی مانند “یک بازی دیگر” یا “یک بار دیگر” قطع نکنید. هرچه زودتر تحصیلات خود را شروع کنید، سریعتر کار خود را به پایان می رسانید و در پایان وقت آزاد بیشتری خواهید داشت.

شروع هر کاری بسیار سخت تر از ادامه دادن است. هنگامی که از اولین مانع عبور کردید، خواهید دید که ادامه دادن به آن آسان است. چه انتخاب رشته کنکور 1402 باشد یا هر تصمیم سخت دیگری.

2. حتما مطالبی را که خوانده اید یادداشت کنید

در حین مطالعه یادداشت برداری کنید – اراده مطالعه را تقویت می کند

یکی از راه های یادداشت برداری، کشیدن نقاشی است. یادداشت کشیدن یک راه سرگرم کننده و آسان برای به خاطر سپردن مطالب است. مثلا، اگر جنگ 1812 را به خاطر دارید، آنچه در مورد آن می دانید ترسیم کنید. یکی دو دقیقه اول بعد از شروع مطالعه بسیار مهم است. زیرا تسلیم شدن بدون کار کردن بسیار آسان است. برای محافظت از این، اگر یادداشت های شما خیلی توصیفی نیست، فوراً یادداشت برداری را شروع کنید. زمانی که مقداری پیشرفت کردید (حتی اگر کوچک باشد)، متوجه خواهید شد که برایتان مهم نیست که تسلیم شوید.

به یاد داشته باشید، اگر یادداشت های اصلی را مفید نمی دانید، همیشه می توانید آنها را بازنویسی کنید.

3. برای خود انگیزه ایجاد کنید

به خود انگیزه دهید – میل خود را برای یادگیری تقویت کنید

وجدان نقش بزرگی در تعیین اینکه آیا یادگیری امروز شما مفید است یا خیر، ایفا می کند. مطالعه را با انرژی و اشتیاق شروع کنید و این انرژی و اشتیاق را در طول تحصیل حفظ کنید. در اینجا چند ایده برای ایجاد انگیزه وجود دارد. فقط شما می توانید بدانید که کدام ایده برای شما مناسب تر است.

به موسیقی سرگرم کننده گوش دهید. یکی از آن آهنگ هایی که می توانید قبل از شروع یک برنامه ورزشی از تلویزیون بشنوید.

حرکتی انجام دهید. سریع راه بروید، شبیه پروانه شوید، به هوا ضربه بزنید و…

به یک سخنرانی انگیزشی گوش دهید

هر از چند گاهی محل مطالعه را تغییر دهید. اجازه ندهید اطرافتان شما را خسته کند.

4. به خود پاداش دهید

پس از یادگیری به خود پاداش دهید – میل به یادگیری را تشویق کنید

تحقیق آسان است اگر بدانید در نهایت به آنچه می خواهید خواهید رسید. با فکر کردن به پاداش و پاداش برای خود در مسیر موفقیت قدم بردارید. بله، شما باید این جایزه را برای تکمیل نظرسنجی ذخیره کنید! مثلا اگر شیرینی و شکلات دوست دارید، بعد از یک جلسه مطالعه خوب، کمی وقت بگذارید و به بستنی فروشی محلی بروید و از یک بستنی خوشمزه لذت ببرید.

5. دیگران را در مورد برنامه درسی خود مطلع کنید

به دوستان خود بگویید که مطالعه خواهید کرد – میل به یادگیری ایجاد کنید

وقتی همه چیز شکست خورد، بگذارید شرم موتور شما باشد. به دوستان خود بگویید که می خواهید درس بخوانید و در امتحان بعدی نمرات خوبی کسب کنید. ترس از دست دادن شهرت خود در صورت عدم یادگیری می تواند به شما انگیزه دهد. وقتی امتحان نزدیک می شود، ممکن است برای مطالعه تحت فشار باشید، که می تواند شروع را آسان تر کند.

بهترین راه این است که به دوستان خود بگویید که می خواهید با آنها مطالعه کنید. در این روش باید مطالعه کنید (در مقابل دوستانی که ممکن است مراقب باشند مانع مطالعه شما نشوند) یا به قول خود عمل کنید. در هر دو صورت به دوستان شما اطلاع رسانی خواهد شد.

روش 2: عوامل حواس پرتی را از بین ببرید.

1. زمانی را صرف انجام کاری غیر از مطالعه کنید

برای چیزهایی غیر از مطالعه – تقویت اراده برای مطالعه – وقت بگذارید

وقتی مطالعه می کنید، می خواهید تمام توجه خود را به کار در دست انجام دهید. اگر ذهن شما بین مطالعه و انجام کارهای دیگر تقسیم شده باشد، چه تماشای تلویزیون، چه انجام تکالیف یا چیز دیگری، نمی توانید اطلاعات زیادی را در ذهن خود نگه دارید (اگر بتوانید عالی است). برای اینکه بتوانید خوب مطالعه کنید، باید مطمئن شوید که زمان کافی برای کارهای دیگر خود می گذارید.

بسته به حجم کاری خود، ممکن است لازم باشد فقط یک بار زمانی را اختصاص دهید یا آن را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید که ترجیحاً ترجیح داده می شود. زیرا به این ترتیب عادت می کنید که زمان خاصی برای مطالعه اختصاص دهید.

2. مکانی برای مطالعه پیدا کنید که در آن مزاحم نشوید

یک اتاق مطالعه آرام انتخاب کنید – میل به مطالعه را تقویت کنید

بیشتر افراد فکر می کنند زمان مطالعه کافی و کافی است، اما متأسفانه اجازه می دهند حواس پرتی ها تفکر آنها را تغییر دهد و این زمان تلف می شود. مراقب باشید که محل مطالعه شما عاری از چیزهایی باشد که در گذشته شما را آزار داده است. این معمولاً به معنای مکانی آرام، آرام و خصوصی بدون بازی های ویدیویی، سرگرمی های اینترنتی، چت با دوستان، تلویزیون و غیره است.

اگر برای مطالعه نیاز به استفاده از اینترنت دارید و از انجام بازی های رایانه ای آنلاین و بازی های مشابه می ترسید، از افزونه ها برای بهبود عملکرد مرورگر خود استفاده کنید. این برنامه ها به شما کمک می کنند تا وب سایت های خاصی را به طور موقت مسدود کنید. بنابراین، می توانید اطمینان حاصل کنید که در طول دوره امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

3. هر طور که دوست دارید از موسیقی یا نویز سفید استفاده کنید

شما می توانید در حین مطالعه به موسیقی یا نویز سفید گوش دهید – میل شما به یادگیری را افزایش می دهد

برای برخی، سکوت آزاردهنده است. اگر این مشکل را دارید، هنگام کار از موسیقی یا نویز سفید استفاده کنید. موسیقی به برخی افراد انگیزه و الهام می بخشد، تمرکز آنها را افزایش می دهد، در حالی که وقتی ناپدید می شود تبدیل به یک رویا می شود. برخی افراد ترجیح می دهند از طریق نویز سفید یاد بگیرند. صداهای ثابت و بدون طرح مانند صدای باران یا صدای امواج می تواند به آنها کمک کند تا در عین تمرکز و حواس پرتی، احساس آرامش و آرامش کنند. مهم این است که چه زبانی را یاد می گیرید، اجازه ندهید شما را آزار دهد. اگر متوجه شدید که به جای تمرکز بر روی صفحه نمایش جلوی خود در حال آواز خواندن با موسیقی هستید، بهتر است آن را خاموش کنید. در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

4. اتلاف وقت را از دسترس دور نگه دارید

هر چیزی را که وقت را تلف می کند کنار بگذارید – میل به یادگیری را تقویت کنید

در مواردی که زمان زیادی را تلف می کنید، بهتر است ابتدا قورباغه خود را قورت دهید و به طور موقت (یا به طور دائم) همه منابعی که باعث تعلل و تعلل می شوند را از زندگی خود حذف کنید. به عنوان مثال، اگر مطالعه برای شما سخت است، زیرا همیشه ترجیح می دهید بازی های ویدیویی را انجام دهید، بازی های خود را برای آخر هفته در خانه دوست خود بگذارید تا بتوانید از اوقات فراغتی که ایجاد کرده اید برای مطالعه استفاده کنید. اگر هنوز هم حواس پرتی هستند، آنها را بفروشید. اگرچه ممکن است دردناک باشد، ریشه‌کن کردن عوامل حواس‌پرتی می‌تواند در دراز مدت بسیار مقرون‌به‌صرفه و مفید باشد.

5. قبل از مطالعه ورزش کنید، غذا بخورید و استراحت کنید

تغذیه مناسب و ورزش در افزایش بهره وری یادگیری – تقویت میل به یادگیری موثر است

حواس‌پرتی‌های فیزیکی مانند گرسنگی، بی‌قراری و خستگی می‌توانند مانند حواس‌پرتی‌های ذهنی مانع تلاش‌های یادگیری شوند. برای اطمینان از اینکه می توانید تا حد امکان یاد بگیرید، قبل از اینکه مشغول شوید، نیازهای فیزیکی خود را برآورده کنید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. برای ورزش و خواب کافی وقت بگذارید. به بدن خود توجه کنید تا ذهن شما در آماده ترین حالت برای یادگیری چیزهای جدید باشد.

اطلاعات بیشتر: پوردستمالچی – مشاوره کنکور

دکمه بازگشت به بالا