بین الملل

رایزنی اولیانوف با نماینده اتحادیه اروپا درباره سند نهایی مذاکرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی از گفتوگو با نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات خبر داد. وی در توضیح این دیدار نوشت: گفتوگوی مفصلی با آقای انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مورد این سند نهایی گفتوگوهای وین به چه شکل ممکن است باشد، داشتم.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین ساعاتی پیش هم از دیدار با نماینده آمریکا در این مذاکرات خبر داد و نوشت: یک دیدار بسیار مفید دیگر با آقای رابرت نماینده آمریکا در امور ایران. ما قطعاً در جلسه وین در مورد برجام در حال پیشروی هستیم.

این دیپلمات روس همچنین در توییتی دیگر نوشته بود: کار فشرده روی ربرد امه جامع نردام ی هر سه کارگروه (لغو تحریمها، مسائل هستهای، و اجرا و پیگیری) امروز برای حل مسائل قابل مشاهده باقیمانده نشست خواهد داشت.

به گزارش فارس، در ادامه دور هشتم رایزنی ها در وین با حضور هیأت های جمهوری اسلامی ایران و گروه 1 + 4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) امروز (جمعه) نشست های کارشناسی در جریان بود. در همین جلسه ویژه کارگروه شناسایی‌های با حضور اعضای شمهوری ور ور شست کارگروه شناسایی‌های شماری اسلامی ایران هو گرانی در همین خصوص خاص نشست کارگروه سوم (ترتیبات اجرایی) با حضور در هتل کوبورگ نیز برگد.

ادامه دور هشتم بعد به منظور رفع تحریم‌ها از ۱۱ روز قبل از ظهر سه شنبه روم بهمن ادامه دور هشتم به منظور رفع تحریم‌ها بعد از ۱۱ روز وقفه. دیروز (پنجشنبه) 21 بهمن ماه نیز رایزنی ها در شهر وین پایتخت اتریش در جریان بود و در همین نشست هیأت های ایران و اروپا به ریاست جمهوری باقری نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفتوگوها. در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد. پس از آن نیز علی باقری و میخائیل اولیانوف نمایندگان ارشد كمهوری اسلامی ایران و اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در نشستی دوجانبه به گفتوگو نشستند. علاوه بر آن نشستی با حضور باقری و طرح کندگان سه کشور اروپایی و انریکه گورا بر روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز چندین جلسه در وین برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (پنجشنبه) 21 بهمن ماه در سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم ایران در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اظهاراتی با بیان اینکه «با جدیت، برنامه و ابتکار در میز حضور داریم. و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا