فرهنگی

ربات‌هایی که می‌توانند جراحی کنند

کنفرانس جام 26 و پیامدهای آن، سرنوشت جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سیستم های هوش مصنوعی و ربات هایی که می توانند عمل جراحی انجام دهند، موضوع داغ روزنامه های امروز جهان است.

به گزارش گزارشگر یک، آلبرت کوچویی، سخنران پیشکسوت، مهم ترین عناوین روزنامه های چهارشنبه 12 آبان را تشریح کرد.

غیر ممکن و غیر ممکن

همانطور که روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: “جام بیست و ششم به بازاری آشفته تبدیل شده است، بازاری از فانتزی و وعده های غیرممکن”. جام 26 خواستار پایان دادن به جنگل زدایی شد و همه کشورها در این نشست گفتند “بله”. اما این به معنای ریسک کردن و غیرممکن کردن ماموریت است. فراتر از آن، خلاص شدن از شر سوخت های فسیلی یک وعده است. اگر نگوییم غیرممکن، با اما دشوار است. راجان، یک تحلیلگر اقتصادی می گوید: «انکار انتشار گازهای گلخانه ای آسان است، اما جهان نیاز به برنامه ریزی و اقدام دارد.

بازی باخت

روزنامه اسپانیایی ال موندو نوشت: «دموکرات ها باید به فکر کسانی باشند که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 از جو بایدن و کامالا هریس پیشی می گیرند». اگر دموکرات‌ها در مفهوم تاریخی اتحاد چهره‌ها تجدیدنظر می‌کردند، بدون شک این حزب بازی را به دونالد ترامپ می‌بازد. دو آزمون برای جو بایدن وجود دارد که اولین مورد انتخاب فرماندار ویرجینیا است. اگر نامزد دموکرات ها، ایالتی مهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گلن جان کین را به حزب جمهوری خواه ببازد، جو بایدن سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری 2024 را به گونه ای دیگر رقم خواهد زد.

آزمون دیگر به ویژه هزینه های بایدن در نشست جام 26 است که وعده کاهش گازهای مضر برای سیاره را می دهد. بایدن، معاون رئیس جمهور سابق، برنامه ای را وعده داد که برای آمریکا 500 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. جان مانسین، سناتور آمریکایی گفت که نمی تواند چنین اعتباری را برای بسته پیشنهادی بایدن تضمین کند. سنای ایالات متحده می‌تواند با تعجب و ناباوری نسبت به هزینه‌های بایدن اعتراض کند.

در حاشیه خبر

ترس از هوش مصنوعی

روزنامه بریتانیایی گاردین نیز نوشت: هوش مصنوعی اکنون باید سازماندهی شود و البته قبل از اینکه خیلی دیر شود شکل بگیرد. اگر کامپیوترها مانند مغز انسان در سال 2052 هستند، باید به فکر راه بهتری برای ساختن آنها باشیم. انسان‌ها اکنون در زمانی هستند که سیستم‌های هوش مصنوعی قدرتمندتر می‌شوند و توضیح کار آنها دشوار است. ربات‌های مصنوعی هوشمند که اکنون می‌توانند ویدیوها را به صورت آنلاین تماشا کنند، می‌توانند عمل جراحی انجام دهند و متهمان را روانه زندان کنند. اکنون زمان آن است که خود را به کنش اجتماعی محدود کنید. یادگیری در مورد طبیعت انسان مستلزم مواجهه با سؤالات فلسفی عمیق تری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا