فرهنگی

رحیم نوروزی: از بازیگری پشیمان شدم

رحیم نوروزی می گوید: «در 10 سال گذشته به دلیلات زیادی که برایم رخ داد از بازیگری پشیمان شدم، شاید دلیل آن این است که خیلی زیاد درگیر تکراری و مشابه شدم.»

به گزارش گزارشگر یک، نوروزی ادر ادامه صحبت های بالا توضیح داد: من نسبت به کار خودم جدی هستم، در برنامه های تلویزیونی و بخش خصوصی سیستم غلطی وجود دای غ و و و و و بخش خصوصی سیستم غلط وجود دارد; یعنی آداب و رفتار فرد و گروهی اشتباه است که باعث آزار بازیگر می‌شود.

او درباره مو بودن چهره خود گفت: من معمولاً مدل صورتم را شکل می دهد و در این چند سال هم کارهای جدی به من پیشنهاد می شود، اما این چین و چروک روی صورتم برای پیری و بالا رفتن سن است.

نوروزی که مهمان برنامه «شب نشینی» بود، درباره شروع فعالیت های هنری اش گفت: من تئاتر را در کلاس های اداره ارشاد اسلامی رشت شروع کردم و اساتید بزرگ این مجموعه مثل بهروز بقایی شاگردی کردم. بعد از کلاس‌های سمندریان را شرکت کردم و خودم انتخاب کردم را به مرحله استادی برسانم هه کر معر.

نوروزی توضیح داد: برادر بزرگ من همیشه مشوق و راهنمای من در مطالعه، تحصیل، هنر و همه زمینه ها بوده و حتی گاهی اوقات هزینه های کلاسهایم را او پرداخت می کند.

وی افزود: اعضای خانواده های دیگری که مخالفشان به دنیای بازیگری بودند، پدرم مشوق و حامی من نیز در این زمینه بود.

نوروزی بیان کرد: شاید زمانی که همه به دنبال منفعت اقتصادی بودند از این رشته در همه رشته هایی بودند که بویی از هنر در آن شرکت بود، زیرا ولع به آموختن داشتم. در آن زمان با این کارها بیشتر می خواستیم خودمان را بشناسیم و به دنود ون رشد و بلوغمی در آن زمان با ارها بیشتر می خواستیم خودمان را بشناسیم.

وی افزود: من در کنار آقای آستانه بازی کردم و شاید جالب باشد که در تئاتر هیچ وقت دستمزد نداشتم و اما در حال حاضر عددهای سه رقمی برای دستمزد به بازیگران تئاتر پیشنهاد داده می شود.

نوروزی گفت: طبق قوانینی که در دهه هشتاد نوشته شد، دستمزد من با بیست و اجرای شاید به ماهی نزدیک به دو میلیون تومان بود.

او ادامه داد: روزی مدیران به خاطر نگاه آماری که می گویند، تئاتر برای همه است، اما میدانیم که تئاتر امر همگانی نیست و متخصص حوزه خودش را می کند.

نوروزی توضیح داد: در حال حاضر در هر خانه ای یک تئاتری وجود دارد یعنی هر کس سواد خواندن نصفه و نیمهای هم داشته باشد وارد تئاتر شود که این اتفاق درستی نیست. در واقع باید جامعه را شکل دهد و افراد را برخی از آنها کند، اما برخی از کسانی که در صحنه حضور دارند، از این امر مستثنی هستند.

نوروزی اظهار کرد: من همیشه به الان فکر می کنم یعنی اینکه کجاهام و موقعیت پیش روی من چه خواهد بود، اگر بخواهم واضح بگویم به مفاهیمی مثل کودک درون که در عالم روانشناسی معنا دارد، خیلی اعتنایی نمی کنم. صحنه روی تئاتر اگر مرا دیده باشید بسیار فرد بازیگوشی هستم مد و آرام تو قرار دیو گرام و قرار ندارم ببینم روی صحنه تئاتر اگر مرا دیده باشم بسیار

نوروزی گفت: من در کاخ کلاردشت دو سال به عنوان مدیر مرمت بودم و با آجر به آجر این بنا کار کردم و در دوره کارآموزی تحصیلی ام نیز در کاخ مرمر حضور داشتم. از سال 65 خوشنویسی میکردم ولی در حال حاضر برای سرگرمی خوشنویسی میکنم و به دنبال یک فرم مستقل خودم هستم که بتوانم یک نمایشگاه بزنم.

برنامه «شب نشینی» از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 23:30 به وقت تهران و 21 به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم میرود و تهیه کننده این برنامه نیز علی شعبانی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا