عمومیگزارشگر کسب و کار

رشته زبان اسپانیایی – بازار کار و رتبه لازم برای قبولی

مطلب زیر در مورد رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی و درصد های مورد نیاز برای قبولی این رشته می باشد. علاقه مندان ممکن است برای کار در ایران و امور ترجمه در این رشته مشغول به تحصیل شوند و یا علاقه مند به باشند که این زبان همواره طرفداران بسیار زیادی داشته است.

زبان و ادبیات اسپانیایی یکی از رشته هایی است که در زیر مجموعه کنکور زبان قرار دارد و داوطلبان کنکور زبان می توانند در فرایند انتخاب رشته این رشته را در دانشگاههای سراسری، آزاد و پردیس های بین الملل انتخاب نمایند. رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی در دانشگاههای مختلف متفاوت است و هر فرد می تواند بر اساس هدف خود برای قبولی در یکی از این کد رشته محل ها تخمین رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی را انجام دهد.

یکی از معیارهایی که به انتخاب رشته داوطلبان کمک زیادی می نماید تخمین رشته یا رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی با توجه به درصدهای کسب شده در کنکور سراسری می باشد. داوطلبان بعد از گذراندن کنکور سراسری در ابتدا با استفاده از درصدهای کسب شده در کنکور سراسری تخمین رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد را انجام می دهند و سپس با استفاده از رتبه مورد نظر تخمین کد رشته محل قبولی را مورد بررسی قرار می دهند.

در تخمین رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی داوطلبان می توانند آمار قبولی های زبان و ادبیات اسپانیایی سال های گذشته را ملاک پذیرش خود قرار دهند. اما همواره باید به این نکته توجه کرد که آمار قبولی های رشته زبان و ادبیات اسپانیایی در سال های مختلف با یکدیگر متفاوت است و نمیتوان صرفا بر اساس رتبه های قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی در سال گذشته از انتخاب رشته امسال خود مطمئن شویم.

رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه سراسری

همواره در کنکور سراسری اولویت اول داوطلبان برای قبولی دانشگاههای سراسری می باشند که رقابت برای پذیرش در این کد رشته محل ها بسیار بالاتر از سایر سهمیه های دانشگاهی است. در جدول زیر می توانید رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاههای دولتی را مشاهده کنید و سپس بر اساس این رتبه های قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی تخمین رشته مناسبی را با توجه به رتبه خود در کنکور سراسری انجام دهید.

گرایش دانشگاه دوره رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
زبان اسپانیایی دانشگاه تهران روزانه 1442 1436 1155
زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی – تهران روزانه 3407 3616 5415

تخمین رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه آزاد

یکی دیگر از انواع تخمین رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی، تخمین رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی است که پس از دانشگاه سراسری مورد نظر بسیاری از داوطلبان می باشد. رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه آزاد نسبت به رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه دولتی حد نصاب های پایین تری داشته اما بازهم در برخی کدرشته محل ها در مانند دانشگاههای آزاد تهران و یا برخی از دانشگاههای با رنکینگ بالا در رتبه بندی دانشگاههای آزاد، رقابت بالایی برای پذیرش وجود دارد.

رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی بین الملل نیز از دیگر انتخاب های موجود در انتخاب رشته کنکور سراسری و یا انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که داوطلبان می توانند در آنها انتخاب کد رشته محل را انجام دهند. معمولا دانشگاه بین الملل دارای شهریه بالاتری نسبت به دانشگاه آزاد می باشد و خود واحد های دانشگاه آزاد نیز در بسیاری از مواقع دارای پردیس های بین الملل می باشند. معمولا حدود هزینه در پردیس های بین الملل در رشته زبان و ادبیات اسپانیایی بین 6 تا 10 میلیون تومان است که البته این رقم ها سال به سال متفاوت می شود.

 

درصد مورد نیاز و کارنامه رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی در سال های گذشته

داوطلبان می توانند بر اساس اطلاعات کارنامه رتبه های قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی در دانشگاههای مختلف کشور دید مناسبی از خود بدست آورند. این اطلاعات بر اساس سهمیه های آزاد، سهمیه های 5% و یا سهمیه های 25% کنکور قرار داده شده اند. همواره در کنکور سال های مختلف بازه درصد مورد نیاز قبولی متفاوت بوده که در برخی از رشته ها این درصد و رتبه قبولی پایین تر آمده و در برخی از رشته ها این رتبه و درصد قبولی بالاتر رفته. که معمولا در رشته های پزشکی و پیراپزشکی همواره میانگین رتبه قبولی پایین آمده یعنی رتبه های بهتری در سال های اخیر وارد دانشگاه شده اند و بر عکس در رشته های علوم انسانی و ریاضی و فنی رتبه های بالاتری وارد دانشگاه شده اند که دلیل این موضوع تقاضای بسیار زیاد برای شرکت در کنکور تجربی و قبولی در رشته های علوم پزشکی است.

نرم افزار انتخاب رشته برای تخمین رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی

داوطلبان عزیز می توانند با استفاده از کنکور سراسری و همچنین نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد احتمال قبولی در رشته زبان و ادبیات اسپانیایی و سایر رشته ها را دریافت نمایند. در نرم افزار انتخاب رشته کنکور داوطلبان می توانند اطلاعات کارنامه خود را در قسمت تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته وارد نمایند و سپس احتمال قبولی خود را با رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی مورد نیاز برای هر کد رشته محل مطابقت نمایند.

معمولا رتبه قبولی زبان و ادبیات اسپانیایی در نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری بر اساس در چند سال گذشته جمع آوری شده و داوطلبان صرفا می توانند از این نرم افزار و احتمال های قبولی در جهت چیدمان درست اولویت های خود استفاده نمایند و نباید بطور قطع از پذیرش در کد رشته محلی صرفا بر اساس آمار سال های قبل مطمئن شوند.

رتبه قبولی رشته های پرطرفدار گروه زبان که شاید براتون جالب باشه دربارش بدونید

رشته زبان اسپانیایی : زبان رسمی بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان در ۴۵ کشور، زبان اسپانیایی است. با توجه به پیوند تاریخی – مذهبی که بین جهان اسلام و کشور اسپانیا در گذشته وجود داشته است و برقراری رابطه فرهنگی بین کشورهای اسلامی و اسپانیا، آموزش زبان اسپانیایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

هدف دوره کارشناسی زبان اسپانیایی تربیت مترجمان و پژوهشگرانی است که در زمینه ترجمه و پژوهش‌های علمی و ادبی از زبان اسپانیایی به فارسی و برعکس فعالیت کنند.فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف مملکت به ترجمه و تحقیق از منابع اسپانیایی زبان برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از دانش‌ها ودست آورد‌های علمی کشورهای اسپانیایی زبان بپردازند. همچنین می‌توانند در مؤسسه‌های آموزش زبان تدریس کرده یا در رسانه‌های گروهی در زمینه ترجمه فعالیت کنند.

درس‌های این رشته در طول تحصیل :

دروس اصلی و تخصصی زبان اسپانیایی:

خواندن و درک مفاهیم، دستور وانشا ، نگارش ساده، نگارش پیشرفته، گفت و شنود، خواندن متون مطبوعاتی، ترجمه متون مطبوعاتی، نامه‌های اداری و بازرگانی، درآمدی بر ادبیات، اصول و روش ترجمه، اصطلاحات زبان، مکالمه موضوعی، سخنرانی، ترجمه شفاهی، ترجمه پیشرفته، نمونه‌های نثر و شعر، مقاله‌نویسی، تجزیه و تحلیل متون ادبی، ترجمه نوار و فیلم، فنون ترجمه، تاریخ زبان اسپانیایی، خلاصه‌نویسی، انگلیسی تخصصی، ترجمه کتاب.

اهداف کلی فراگیری این رشته عبارتند از:

– ادامه روند توسعه استفاده از زبان اسپانیائی به عنوان یک وسیله ایجاد ارتباط
– دست یافتن در طول دوره های مورد نظر، به یک کنترل ضمنی از روند آموزش و یاد گیری توسط خود دانشجو و ادامه فراگیری پس از پایان دوره های مربوطه به طور خود آموز از طرف دانشجو.
– آشنائی دانشجویان با زبان، ادبیات، فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم ملت‏های اسپانیایی زبان.
-کسب مهارت‏های لازم از سوی دانشجو پس از پایان یافتن دوره به منظور ایجاد ارتباط مستقیم و شرکت در فعالیت‏های بین المللی مرتبط با این زبان و توسعه فعالیت‏های زبان شناسی به منظور به دست آوردن شناخت کافی از فرهنگ های چند ملیتی و ایجاد یک رابطه متقابل و تطبیقی مابین زبان، ادبیات و فرهنگ خود و ملت اسپانیائی زبان می باشد.

رشته زبان اسپانیایی یکی از شاخه‌های جوان رشته زبان‌های خارجی است که نسبت به دیگر رشته‌های زبان خارجه بازار کار بهتری دارد .
رشته زبان اسپانیایی که عمر زیادی هم ندارد در واقع از رشته های زبان های خارجی است که در تعداد محدودی دانشگاه ارائه می شود و تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد . این رشته که با هدف تربیت زبان شناسان و پژوهشگران زبان یاد شده، پایه گذاری شده است برای علاقه مندان به حوزه مطالعات آمریکای لاتین بسیار جذاب است. و فارغ التحصیالن این رشته شانس زیادی برای قبولی در رشته هایی چون مطالعات آمریکای لاتین و دیگر رشته های مطالعات جهان دارند.

این رشته در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ارائه می گردد.

مشاغل مناسب با این رشته:

فارغ التحصیلان این رشته می توانند از طریق سفارتهای مختلف مانند مکزیک و اسپانیا، بورسیه شوند و برای کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند، به خصوص در حال حاضر که مراوده های سیاسی، اجتماعی و غیره زیادی بین اسپانیا صورت می گیرد و همچنین فارغ التحصیلان می توانند در شرکتهایی که نمایندگی آنها در ایران است مشغول به کار شوند و فعالیت برای آنها زیاد است.

دانش آموختگان این رشته با گذرانیدن دوره یاد شده به مجموعه ای از اطلاعات و آگاهیها و فن آوریها دست می یابند که به کمک آنها توانایی ارائه خدمات و فعالیت در همه زمینه ها را دارا باشند. برخی دیگر از زمینه های کاری فارغ التحصیلان این رشته بدین ترتیب است: مترجمی زبان اسپانیایی در دستگاههای دولتی و غیر دولتی – انجام فعالیتهای زبان اسپانیایی هنری در بخشهایی از صدا و سیما – فعالیت در دارالترجمه های کشور – تدریس زبان اسپانیایی در آموزشگاههایی که اقدام به تدریس این زبان کنند- فعالیت به عنوان مترجم و راهنمای افراد و گروههای اسپانیایی که به ایران می آیند و فعالیت در مراکز اقتصادی و تجاری که با حوزه کشورهای اسپانیایی زبان، در ارتباط است.

دروس اصلی و تخصصی زبان اسپانیایی

دانشجویان این رشته با گذراندن یک دروه 4 ساله یا 8 نیم سال تحصیلی به اخذ مدرک کارشناس نایل می شوند.

خواندن و درک مفاهیم، دستور وانشا ، نگارش ساده، نگارش پیشرفته، گفت و شنود، خواندن متون مطبوعاتی، ترجمه متون مطبوعاتی، نامه‌های اداری و بازرگانی، درآمدی بر ادبیات، اصول و روش ترجمه، اصطلاحات زبان، مکالمه موضوعی، سخنرانی، ترجمه شفاهی، ترجمه پیشرفته، نمونه‌های نثر و شعر، مقاله‌نویسی، تجزیه و تحلیل متون ادبی، ترجمه نوار و فیلم، فنون ترجمه، تاریخ زبان اسپانیایی، خلاصه‌نویسی، انگلیسی تخصصی، ترجمه کتاب

برای قبولی در رشته دلخواهتان چه نمره و رتبه ای لازم است ؟

این اطلاعات براساس قبولی های کانون در کنکور 96 می باشد .

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی که یکی از محبوب ترین در می باشد. که تحصیل در این رشته تقریبا آرزوی تمام داوطلبان کنکور زبان می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اغلب داوطلبان کنکور زبان که موفق به ورود به دانشگاه در رشته زبان اسپانیایی نشده اند این است که چگونه با ثبت نام بدون کنکور زبان وارد دانشگاه شوند. زیرا که داوطلبان زیادی برای ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی در ایران وجود دارند.

برای پاسخ به این نیاز داوطلبان مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ با اطلاع از جدید ترین اخبار تحصیلی مربوط به شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی در دانشگاه های سراسری ایران ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه غیر انتفاعی را در اختیار دواطلبان ورود به دانشگاه از طریق ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی قرار می دهد.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه رشته زبان اسپانیایی

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری مشاور گروپ آماده پاسخگویی درباره رشته زبان اسپانیایی  هستند:

مشاوره کنکور رشته زبان اسپانیایی

انتخاب رشته کنکور رشته زبان اسپانیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی

ثبت نام کنکور رشته زبان اسپانیایی

انتخاب رشته زبان اسپانیایی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان اسپانیایی

معرفی رشته زبان اسپانیایی

خدمات مرکز مشاوره تلفنی  مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری  در زمینه های نتایج کنکور زبان ، ثبت نام کنکور زبان ، نتایج کنکور سراسری ، ثبت نام کنکور ، ، ، کارنامه اولیه کنکور ، ، انتخاب رشته کنکور ، دفترچه کنکور زبان ، دفترچه کنکور ۹۷ ، دفترچه ثبت نام کنکور ، ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور ، ثبت نام بدون کنکور زبان ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ، رشته زبان بدون کنکور ، رشته زبان بدون کنکور آزاد ، رشته زبان بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، زبان آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

خدمات کلان مشاوره تلفنی ما در زمینه مشاوره کنکور سراسری است

ثبت نام بدون کنکور سایر گرایش های رشته زبان

برای آگاهی از ثبت نام بدون کنکور سایر رشته های زبان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید:

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان روسی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان چینی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان و ادبیات ارمنی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان و ادبیات اردو

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان فرانسه

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ژاپنی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ایتالیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان انگلیسی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان آلمانی

 

مشاوره کنکور تجربی تلفنی

مشاوره کنکور انسانی تلفنی

مشاوره کنکور ریاضی تلفنی

مشاوره کنکور هنر تلفنی

مشاوره کنکور زبان تلفنی

خدمات کلان مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

 

دکمه بازگشت به بالا