عمومی

رشد ۵۰ درصدی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در قم با مشارکت خیرین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری عصر چهار شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۱۸۵ نفر از مددجویان غیر عمد در استان قم آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به افزایش قابل توجه کمک‌های خیرین در راستای آزادی زندانیان اظهار داشت: با کمک‌های خیرین آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان قم در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی عنوان داشت: زندانیانی که آزاد شدند بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال بدهی داشتند که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی ستاد دیه استان قم ۱۰۰ میلیارد ریال از بدهی این افراد به دلیل گذشت شاکیان، آورده خانواده‌ها، پیگیری اعسار و ارائه مشاوره‌های حقوقی تأمین شده و مابقی نیز از محل کمک‌های خیرین و همچنین ارائه تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به برگزاری گلریزان در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در راستای آزادی زندانیان غیر عمد در صدا سیمای مرکز قم بیان داشت: با مشارکت مردمی تعداد ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در این گلریزان آزاد شدند.

وی افزود: در شب‌های ماه مبارک رمضان ستاد دیه استان قم برنامه‌هایی از طریق شبکه قم دنبال می‌کند و در این ایام به دنبال افزایش درصد مشارکت اقشار مختلف مردم قم در این امر خداپسندانه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه ستاد دیه استان تنها متولی موضوع آزادی زندانیان جرایم غیر عمد است افزود: مردم و خیرین می‌توانند با مراجعه به این ستاد در جریان پرونده زندانیان و آزادی آنان قرار گیرند.

دکمه بازگشت به بالا