استان ها

رشد ۵۷ درصدی تعاونی های گیلان با حمایت های دولت / اثرگذاری تعاونی ها در اقتصاد گیلان بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک گیلان؛ دکتر ارسلان زارع هفته همکاری را در مراسم افتتاحیه همزمان پروژه تعاونی که عصر امروز (چهارشنبه) با حضور وزیر کار و رفاه تعاون از طریق تماس تصویری با معاون اول رئیس جمهور برگزار شد جشن گرفت و از تلاش های این تعاونی قدردانی کرد. با دولت تدبیر و امید ، با حمایت قانونی مردم و فعالان اقتصادی ، برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی از طریق تقویت جایگاه و نقش تعاونی ها در اقتصاد ملی ، تعاونی های محلی 2360 تعاونی هستند که رشد 57 درصدی دارند.

وی با اشاره به نقش حدود 10٪ تعاونی ها در اقتصاد محلی ، خاطرنشان كرد: این تأثیر در اقتصاد گیلان بالاتر از متوسط ​​ملی است.

نماینده عالی دولت گیلان گفت: “طی چهار سال گذشته صادرات تعاونی استان به طور چشمگیری 5 برابر شده است: صادرات تعاونی های گیلان از حدود 20 میلیون دلار به 117 میلیون دلار در سال افزایش یافته است و در سال گذشته ، تعاونی های محلی افزایش یافته است. صادر شده به 54 میلیون دلار رسیده است.

وی به برنامه شرکت تعاونی هتل شنی برای سرمایه گذاری بیش از 91 میلیارد تومان و تأمین 1046 شغل به گیلان و همچنین بهره برداری از چهار پروژه تعاونی دیگر اشاره کرد و افزود: مجموعه هتل چهار ستاره سندی نیز در جایگاه 70 استان قرار دارد. این یکی از پروژه های همکاری گردشگری سگ است. با ظرفیت موجود گیلان ، با 12 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 30 اشتغال ، به آن دامن زد.

گالری _0

photo_2020-09-09_17-16-54

دکمه بازگشت به بالا