عمومی

رعایت شیوه نامه ها همچنان بهترین راه پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

دکتر “علیرضا زالی” در جلسه ستاد مقابله با تاج کرونا در تهران خاطرنشان کرد که انتظار می رود در آینده آمار شیوع تاج در تهران فراز و نشیب داشته باشد. بودن.

وی گفت: “مطمئناً نوسانات زیادی در تهران وجود دارد و پیش بینی ها نشان می دهد كه حوادثی كه در كوزستان تجربه كرده ایم و سازوكارهای اجرا شده نیز می تواند در تهران نیز تكرار شود.”

زالی افزود: “در حال حاضر ، ایالت تهران 8324 بیمار بستری دارد كه 2095 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.” در 24 ساعت گذشته 1460 بیمار در ایالت تهران بستری شده اند که از این تعداد 205 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته 1340 بیمار با تلاش کادر پزشکی مرخص شده اند. .

وی افزود: “در پایان هفته ، ما با آمار فراز و نشیبی روبرو هستیم و انتظار می رود از اواسط هفته آینده تغییرات قابل توجهی انجام شود.”

زالی افزود: “در چهارمین صعود ، موج طوفانی به پرسنل پزشکی و بهداشتی رسید که ما توانستیم شرایط را مدیریت کنیم و این تلاش برای مدیریت اوضاع صورت گرفت و تخت های بیمارستان به درستی توزیع شد تا اطمینان حاصل شود که بیماران پشت بیمارستان می مانند. من نمی تواند آن را ببیند. “

در بخشی دیگر از سخنان خود ، فرمانده عملیات در مقر دیوار بزرگ علیه کرونا در تهران ، با اشاره به وجود ویروس جهش یافته گفت: “ما انتظار داریم قیام های بیشتری با ویروس جهش یافته” داشته باشیم. افزایش قابل پیش بینی با ویروس جدید در آینده ای نه چندان دور.

زالی ادامه می دهد: “مطمئناً شیوع ویروس جدید افزایش می یابد و در نتیجه تعداد بیماران بستری و مرگ افزایش می یابد و رعایت و فاصله گرفتن از روش همچنان بهترین روش برای پیشگیری از این بیماری محسوب می شود.”

وی گفت: از طرف دیگر ، درخواست ویژه ما ادامه واردات و سرعت بخشیدن به واردات واکسن به کشور و تهران است تا بتوانیم واکسن ها را سریعتر دریافت کنیم. آنچه تاکنون با تلاش های وزارت بهداشت به دست آمده کافی نیست و برای کاهش میزان مرگ و میر باید قبل از بروز شیوع جدید ، واکسیناسیون ها افزایش یابد.

فرمانده عملیات در مقر کرونا در تهران تأکید کرد: ویروس جهش یافته پس از ورود 10 تا 15 روز پنهان می شود و پس از این دوره ، خود را نشان می دهد. چهارمین افزایش به دلیل هجوم ویروس انگلیس است و همین سناریو را می توان برای ویروس های آفریقایی و هندی نیز تکرار کرد و البته ویروس آفریقایی بسیار کشنده تر از ویروس هند است.

دکمه بازگشت به بالا