سلامت و دانش

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک ، اولین گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان منتشر شد که شامل تعداد آثار و پیشرفت کار داوری در دو قسمت مهرگان ادب و مهرگان علم است.

به گفته دبیرخانه جایزه مهرگان ، 1527 مجموعه رمان و داستان از چاپ های اول 1398 و 1399 به این رویداد فرهنگی رسید.

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین به عناوین 165 کتاب علمی و محیطی چاپ شده در چاپهای اول در سالهای 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده بود اشاره کرد و تعداد عناوین را نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش داد ، اما تعداد کتابها توسط مهرگان علم بدون تغییر باقی ماند.

در جایزه مهرگان علم ، سوابق و دستاوردهای 77 سازمان مردم نهاد محیط زیست (1398 و 1399) نیز توسط داوران قضاوت می شود. حضور و مشارکت این تعداد سازمان های مردم نهاد نشان دهنده افزایش 25 درصدی تعداد سازمان های مستقل در این دوره از جایزه مهرگان علم است.

داوری آثار در قسمت مهرگان ادب شامل دو مرحله است: بخش مهرگان علم با 12 داور و 7 داور.

جایزه مهرگان ادب در دور اول توسط قباد آذرآئین ، مانی پارسا ، سودابه سلگی ، آرزو چردست و کرامرضا تاجمهر داوری می شود. ابوالفضل حسینی تمام شد.

داوری جایزه مهرگان علم توسط هوشنگ ضیایی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا قلیچی پور ، محمدرضا داهی ، بهرام معلمی و مژگان جمشیدی انجام می شود.

علیرضا زرگر ، مدیر جایزه مهرگان ، تجربه خود را در انتخاب و ارائه بهترین “داستانهای بومی زبان” در بیستمین جایزه سالانه ادبیات مهرگان به اشتراک گذاشت. فرهنگ ایرانی – زبان مادری نویسنده – و به فارسی ترجمه و توسط انتشاراتی در داخل ایران منتشر شده است. به منظور رعایت حقوق معنوی نویسندگان ایرانی این آثار ، امکان نمایش و ارزیابی این کتابها در مجسمه “بخش ویژه” و “ادبیات زبان مادری” جایزه مهرگان ادب و “بخش ویژه “جایزه مهرگان. اعطا شده است.

مجموعه آثار و داوری کتاب برای جوایز مهرگان ادب و مهرگان علم از این دوره در پاییز 1399 آغاز شد و ادامه دارد. در این دوره ، جوایزی به برندگان برنز مهرگان ، جوایز و لوح ها در نه رشته مختلف اهدا می شود.

۵۷۵۷

دکمه بازگشت به بالا