عمومی

روایتی از مسافرکشی دادستان سابق تهران

سفر کار اول، دوم یا سوم ما نیست، به نظر می رسد بخشی از کار روزانه ماست. اما اینکه یک خبرنگار توییت کند که دادستان سابق تهران با پراید سفر می کند عجیب و شاید دروغ به نظر برسد. اما اوایل بهار، چند روز مانده به انتخابات، به طور اتفاقی با تاکسی به دفتر عباس جعفری در دولت وادی رفتم.

“آره.” او با افتخار جلوی مسافران ایستاد و آنها بدون اینکه او را بشناسند سوار و پیاده شدند.

در ابتدا که روی صندلی عقب نشستم و در یک مراسم رسمی دادستان سابق را از دور تماشا کردم، شک داشتم. اما وقتی دست چپم را که مچ دست بریده بود بلند کردم و عرق را پاک کردم، فکر کردم اوست. در حالی که منتظر پیاده شدن مسافران بودیم شروع به صحبت کردیم و وقتی پرسیدم آقای جپاری دولت وادی است، در آینه نگاهی به من کرد و با لهجه اصفهانی گفت: بازنشسته هستم و برای تفریح ​​در سفر هستم. به شوخی گفتم می دونستی تفریح ​​تو کار خیلی ها تو این شهره؟ برای اینکه خسته نباشم تایید کردم که کار را خودم ساخته ام.

وقتی از وضعیت و فضای فعلی کشور پرسیدم، گفت خوب نیست و مشکلاتی را که در دوران وکالت تجربه کرده است، بیان کرد. از او پرسیدم در انتخابات به کی رای می دهی که امام جمان خندید. دولت وادی همچنین از رد صلاحیت علی لاریجانی تعجب کرد و تصویب برجام را کلیدی دانست.

یک دادستان سابق تهران گفت که ابراهیم رئیسی وقتی به قوه قضائیه آمد از این اخراج عصبانی بود و می‌توانست برایش کاری انجام دهد.

او گفت که می‌خواهد رئیس‌جمهور مردی باشد که دلش برای کشور بسوزد و بتواند آن را اداره کند و اگر حزبی باشد، رئیس دولت بعدی قطعاً شکست خواهد خورد.

دولت آبادی که کار جدیدش باعث شده بیشتر از ادبیات کوچه و بازار صحبت کند، می گوید برای کسانی که رئیس جمهور هستند فرقی نمی کند و می خواهد کار تمام شود.

دولت وادی همچنین از کاهش قیمت مرغ در دوران دادسرا گلایه کرد. اما برخی نگذاشتند این رویه ادامه پیدا کند و فریاد زد که حق الناس یعنی مبارزه با تورم. دادستان سابق گفت اگر دولت آبادی این مسائل و مسائل دیگر را پیگیری کند، می تواند هر کاری انجام دهد.

این روزها یک راننده تاکسی و یک دادستان سابق تهران از وضعیت اسف بار مردم تنها با 3 میلیون تن گلایه دارند!

وقتی پیاده شد دوباره به شوخی گفت: وقتی دشمن کشوری به سفر می رود، مردم عصبانی می شوند. دولت وادی لبخندی زد و رفت.

گاه مسئولان دولتی چه به زور و چه برای تفریح ​​به سراغ مردم می آیند تا حداقل مانند دادستان سابق تهران فضای زندگی شهری و دغدغه های مردم را تجربه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا